سوریه: عربستان اینگونه به "اسرائیل" خدمت کرد

سوریه: عربستان اینگونه به
چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 10:34

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با اشاره به حمایتهای رژیم عربستان سعودی و دولتهای قطر و ترکیه به گروه‌های مسلح و تروریست در کشورش تأکید کرد؛ عربستان در حال تحریف افکار عمومی از بررسی مسأله فلسطین در شورای امنیت است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار جعفری" در نشست غیر رسمی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با اشاره به وجود تروریسم در سوریه و به ویژه اقدامات گروه‌های تکفیری وابسته به القاعده خاطرنشان کرد: اقدامات تروریستی این گروه‌ها قابل انکار نیست و اطلاعات حاکی است که گروه‌های افراطی که به شدت بر تعداد آنها در سوریه افزوده شده است، مسئول ادامه بحران و مشکلات انسانی در این کشور هستند.
* حمایت عربستان قطر و ترکیه از تروریسم تکفیری
جعفری افزود: از مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهم خطرات گسترش تروریسم در سوریه را به صورت عمیق بررسی کند، به ویژه تروریسم بنیادگرای تکفیری که رژیم‌های حاکم در عربستان سعودی، قطر و ترکیه و چند کشور دیگر از آنها حمایت می‌کنند.
* عربستان حامی تروریسم در دنیا است
جعفری در پاسخ به اظهارات نماینده رژیم آل سعود در این جلسه گفت: نماینده سعودی نتوانست هیچ دلیل یا بهانه‌ای را برای توجیه حمایت مالی و پشتیبانی کشورش از تروریسم در سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورها ارائه کند؛ عربستان سعودی در تروریسم در مناطق مختلف دنیا دست دارد.
* عربستان به مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل پول می‌دهد
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد: هیأت کشورم از اقدام رژیم سعودی در تلاش دوباره برای مطرح کردن این ادعا که عربستان از کشورهای پیشرو در مبارزه با تروریسم است، آن هم فقط به خاطر حمایت مالی از مرکز مبارزه با تروریسم در سازمان مل، ابراز تأسف می‌کند. عربستان ده میلیون دلار به دبیرخانه می‌دهد تا بودجه این مرکز را تأمین کند.
وی افزود: با این حال چه توضیحی درباره دست داشتن عربستان سعودی در تروریسم بین الملل وجود دارد، تروریسمی که آثار آن را در مناطق مختلف دنیا از نیویورک گرفته تا یمن و افغانستان و عراق و اکنون هم در سوریه  و لبنان دیده‌ایم. آیا از نظر رژیم سعودی مبارزه با تروریسم سرکوب مردم عربستان در داخل و صدور تروریستهای تکفیری سعودی به سوریه است، کاری که برخی کشورهای غربی دیگر نیز انجام می‌دهند.
* خدمت دوباره عربستان به رژیم صهیونیستی
بشار جعفری خاطرنشان کرد: هیأت رژیم سعودی امروز با برگزاری این جلسه در مجمع عمومی، دوباره به اسرائیل خدمت کرد. این جلسه درحالی برگزار شد که شورای امنیت در حال بررسی بند (اوضاع خاورمیانه) بود. بندی که به معنای پایان اشغال اراضی اشغال شده عربی توسط اسرائیل و تأسیس کشور فلسطین است. عربستان اینگونه  با اقدام منافقانه خود در ابراز تمایل در خصوص مسائل انسانی (در سوریه)، به اسرائیل خدمت کرد. زیرا بر بند مهم بررسی اوضاع خاورمیانه سرپوش گذاشت و توجه ها را از این موضوع منحرف کرد.
وی افزود: موضوع ائتلاف سعودی – اسرائیلی امروز دوباره با این اقدام سخیف، تأیید شد.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد: مبارزه با تروریسم با صدور قوانین صوری و اقدام همزمان در تحریک برای تروریسم و گسترش تفکر خشونت و نفرت در دنیا، عملی نمی شود.
* دلیل اخراج هزاران سوری‌ از عربستان
بشار جعفری گفت: عجیب این است که رژیم سعودی که مدعی حمایت از مردم سوریه است، طی 2 سال گذشته برای نخستین بار در تاریخ اسلام سوری‌ها را از انجام مناسک حج محروم کرد. عربستان سعودی همچنین از درد و رنج مردم سوریه سخن می گوید درحالیکه نه تنها حتی یک آواره سوری را پناه نداده، بلکه هزاران شهروند سوری را که ده ها سال مقیم عربستان بودند به بهانه حمایت از میهن و نظام شان، و خودداری از تبدیل شدن به مزدوری برای رژیم سعودی، از این کشور اخراج کرده است.
* هشدار جدی به قطر
بشار جعفری همچنین در پاسخ به اظهارات نماینده امیرنشین قطر، اظهار داشت: نیازی نیست که به جزئیات نقش ویرانگر قطر در بحران سوریه اشاره ای کنم. چرا که این مسأله را بارها و در مناسبتهای مختلف شرح داده ایم. ولی من به قطر اطمینان می دهم که ملت سوریه کسانی را که دستشان در ریختن خون سوری‌های بیگناه آلوده است و از تروریستها حمایت کرده اند یا دست به اقدامات تروریستی زده‌اند، به شدت بازخواست خواهند کرد.
* قطر درباره حمایت از تروریسم توضیح دهد
بشار جعفری اظهار داشت: نماینده قطر صبح امروز پرسید که اگر در سوریه جنگ علیه تروریسم است، چرا نظام سوریه نتوانسته است با ماشین جنگی خود آن را نابود کند .. از نماینده قطر می خواهیم که توضیح دهد، چگونه می‌توان تروریسم را با ماشین جنگی نابود کرد درحالیکه تروریستها همچنان از سوی کشورش حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند . از او همچنین می خواهیم که به حاضران توضیح دهد که چرا ماشین جنگی عظیم آمریکا هنوز نتوانسته تروریسم را نابود کند، و همچنین توضیح دهد که واقعیت تماسهای زودهنگام رژیم حاکم قطر با القاعده و طالبان چه بوده است.
* سکوت ترکیه درباره عبور ده‌ها هزار تروریست به سوریه
جعفری در پاسخ به اظهارات نماینده ترکیه نیز تأکید کرد: از نماینده ترکیه در خصوص رمز و راز عبور ده‌ها هزار تروریست و مزدور خارجی  به سوریه از طریق مرز ترکیه، سئوال می کنم. این مسأله درحالی صورت می‌گیرد که دولت ترکیه به دروغ خود را از حمایت مالی و پشتیبانی و آموزش تروریستها برای ضربه زدن به سوریه تبرئه می کند. همچنین می خواهم از نماینده ترکیه سئوال کنم که چگونه کاروانهای سلاح برای تروریستها وارد می‌شود، تا این تروریستها در سوریه عملیات جنایتکارانه انجام دهند.
* رژیم صهیونیستی به اشغال جولان پایان دهد
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای همدردی نماینده رژیم صهیونیستی با مردم سوریه گفت: برای ما و جامعه جهانی چقدر خبر خوبی است که بشنویم ضمیر اسرائیلی‌ها بالاخره بیدار شده است !! . دیدن این مسأله که نماینده (رژیم) اسرائیل درحال ریختن اشک تمساح برای سوری ها است و به دروغ مدعی می شود که این رژیم به سلامت مردم سوریه اهمیت می دهد بسیار توهین آمیز است، این ادعاها درحالی مطرح می شود که این رژیم بخشی بسیار ارزشمند از اراضی ما در جولان را اشغال کرده است.
جعفری تأکید کرد: نقش رژیم اسرائیل و خباثت و دشمنی آن با مردم سوریه، بر کسی پوشیده نیست. به نماینده این رژیم می گویم که بهترین خدمت این رژیم به ملت سوریه آن است که به اشغال جولان که همچنان از سال 1967 ادامه دارد پایان دهد، و به اجرای تصمیم‌های سازمان ملل متحد و به ویژه قطعنامه 497 پایبند باشد. 
وی ادامه داد: نماینده این رژیم ما را از دروغ و نفاق سیراب کرد، و اظهارات او در اینجا یا دیگر نشست‌ها موجب سفید شدن حتی یک سطر از کتاب سیاه این رژیم که با درد و رنجهای ملتهای عربی از سال 1948 تا کنون نوشته شده است، کافی نیست. می خواهم در اینجا خبری را از کانال ده تلویزیون این رژیم برای این نماینده نقل کنم که می گوید (رژیم) اسرائیل از طریق خط مرزی جولان اشغالی به تروریستهای تکفیری در سوریه کمک نظامی می‌کند، البته بدیهی است که این رژیم درحال بازی با آتش است و سرانجام با این آتش خواهد سوخت.

پربیننده ترین خبرها