دردسرهای تازه اردوغان با انتشار فایل صوتی

دردسرهای تازه اردوغان با انتشار فایل صوتی
چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 11:50

به دنبال انتشار فایل صوتی منتسب به نخست وزیر ترکیه در یوتیوب، رجب طیب اردوغان با بحران جدیدی مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال انتشار این فایل صوتی، اردوغان دیروز (سه شنبه) آن را کاملا ساختگی دانست.

نخست وزیر ترکیه در سخنانی در جلسه نمایندگان پارلمانی حزب حاکم توسعه و عدالت، انتشار این فایل صوتی را "عملی غیر اخلاقی و خائنانه" دانست و گفت این اقدام بی‌جواب نخواهد ماند.
اردوغان با جعلی خواندن این فایل صوتی گفته است که مسئولان این اقدام را تحت تعقیب قانونی قرار خواهد داد.

روز دوشنبه فایلی صوتی در یوتیوب منتشر شد که گفته می‌شود بخش‌هایی از گفت‌وگوی‌های تلفنی اردوغان و پسرش بلال در روز ۱۷ دسامبر سال گذشته است.

در این گفت‌وگوهای تلفنی که واقعی بودن هنوز تایید نشده است، اردوغان از پسرش خواسته است تمام پول‌هایی را که در پنج خانه مسکونی متعلق به او و خانواده‌اش قرار دارد از این محل‌ها خارج کند.

به نوشته مطبوعات ترکیه، در بخشی از این فایل صوتی بلال اردوغان پسر نخست وزیر ترکیه به پدرش گفته که بخش بزرگی از پول‌ها را به دو نفر از بازرگانان آشنا تحویل خواهد داد.

مطبوعات ترکیه گزارش داده‌اند که در این گفت‌وگوهای تلفنی قرار شده که بلال اردوغان از ۳۰ میلیون یوروی باقیمانده برای خرید ملک و زمین استفاده کند.

برخی از رسانه‌های ترکیه درباره واقعی بودن این فایل صوتی پرسش‌هایی را مطرح کرده و قطع و وصل شدن صدا را یکی از دلایل ساختگی بودن آن عنوان کرده‌اند.

در همین حال شخصی که این فایل صوتی را در یوتیوب منتشر کرده است در توییتر نوشته که در صورت مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر غیر واقعی بودن این فایل، او ویدیویی هم که نقل و انتقال پول را نشان می‌دهد منتشر خواهد کرد.

انتشار این فایل صوتی واکنش‌های داخلی جدیدی را در ترکیه برانگیخته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها