روزنامه کویتی فاش کرد:

محموله تسلیحاتی عربستان برای تروریستهای سوریه

محموله تسلیحاتی عربستان برای تروریستهای سوریه
چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 16:46

العالم- یک روز پس از ابراز نگرانی جدی روسیه مبنی بر درز اخباری در خصوص تصمیم عربستان برای خرید سامانه‌های ضد هواپیما و ضد زره برای مخالفان مسلح در سوریه، روزنامه السیاسه کویت امروز از رسیدن یک کشتی حامل سلاح به اردن برای مخالفان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه السیاسه خاطرنشان کرد گزارش هایی درباره رسیدن یک کشتی حامل سلاح به اردن برای مخالفان سوری منتشر شده است.

این روزنامه در شماره امروز خود نوشت:گزارش های مربوط به تخلیه محموله یک کشتی پاکستانی حامل هفتاد تن سلاح برای ارسال به گروه های مختلف سوری، در بندر عقبه در اردن در شنبه گذشته، تایید شده است. این کشتی پرچم یکی از کشورهای آمریکای لاتین را دارد.

در همین حال، منابع اطلاعاتی آلمان اخبار حاکی از تشکیل فرماندهی نظامی یکپارچه بین  ارتش آزاد سوریه و گروه های اسلامی تندرو در سه منطقه در سوریه فاش کرده است.

منابع المانی همچنین تصریح کردند استان درعا همجوار با مرزهای اردن و بلندیهای اشغال شده جولان اولین منطقه ای است که این فرماندهی در آن مستقر خواهد شد و تحت نظارت برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و اردن خواهد بود، اما استانهای ادلب، حلب، حمص و استانهای شمال سوریه تحت نظارت ترکیه و قطر خواهند بود.

منطقه سوم در استان ریف دمشق به ویژه در منطقه های غوطه شرقی و غربی تا منطقه قلمون همجوار مرز با لبنان تشکیل خواهد شد.

این منابع همچنین اشاره کردند کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پس از ناکامی مذاکرات ژنو دو و ناکامی روسیه در حفظ اوکراین، در صدد بر آمده اند تا برای پیشبرد اهدافشان مبنی بر سقوط نظام سوریه از این فرصت بهره برداری کنند.

دولت روسیه دیروز (سه شنبه) درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر تصمیم عربستان جهت خرید سامانه‌های ضد هواپیما و ضد زره برای مخالفان مسلح در سوریه، ابراز نگرانی کرده بود.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها درباره تصمیم عربستان برای خرید سامانه‌های ضد هواپیما و ضد زره از پاکستان، برای تسلیح مخالفان مسلح که در اردن مستقر هستند، بسیار نگران کننده است.

روسیه اعلام کرده بود خبرهای منتشر شده در چندین رسانه بیانگر آن است که از خاک اردن برای رساندن سلاح به دست باندهای مسلح و آموزش جنگجویان در اردوگاه‌ها استفاده می‌شود، تا پس از آن جبهه جنوبی ضد نیروهای ارتش سوریه گشوده شود که این مسأله بسیار نگراه کننده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها