گرسنگی و کمبود نان به دلیل محاصره حلب توسط "داعش"

گرسنگی و کمبود نان به دلیل محاصره حلب توسط
پنج‌شنبه 8 اسفند 1392 - 19:35

به دنبال اشغال مسیر انتقال آرد به حلب از حومه شرقی آن، توسط گروهک تروریستی "داعش"، مردم این شهر با بحران تأمین نان مصرفی روزانه شان مواجه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابوصالح" سخنگوی اداره کل خدمات شهر حلب در این باره گفت: از زمان اشغال شهرهای الباب و منبج توسط "داعش" و کنترل آن بر کارخانه های آرد اطراف این شهرها در ماه گذشته، متأسفانه دیگر قادر به تأمین آرد نیستیم و استفاده از آرد ذخیره را آغاز کرده ایم. همچنین چندین بیانیه را خطاب به طرف های ذیربط برای باز شدن جاده انتقال آرد تولیدی کارخانه ها، به جای آرد ذخیره شده برای موقعیت های بحرانی ارائه کرده ایم.
در همین راستا، نهادهای خدماتی حلب قوانین سخت گیرانه ای را در زمینه تولید آرد در شهر حلب به اجرا درآورده اند. به طوری بسیاری از نانوایی ها تعطیل و میزان آرد مصرفی از دهها تن به چند تن کاهش یافته است. دلیل این امر نیز، استفاده از آرد ذخیره و ناتوانی در تأمین امنیت مسیرهای ورود آرد از حومه شمالی و شرقی حلب به داخل شهر به علت حضور تروریست ها در مسیرهای اصلی و فرعی است.
یک فعال سوری به نام "عدنان حسین" در این باره گفت: روستاهای حومه حلب در اطراف شهر جرابلس، از جمله روستاهای الشیوخ، الجعده و القبه از بحران نرسیدن آرد به روستاهای مذکور رنج می برد و این امر باعث توقف کار نانوایی ها شده است. دلیل این امر نیز، قطع مسیر توسط داعش از بیش از پنج روز پیش تاکنون می باشد و به دنبال اقدام داعش در منفجر کردن پل جرابلس بر روی فرات که مناطق حومه شرقی را به مهم مرتبط می کرد، مشکل کمبود آرد و نان وخیم تر شده است.
عدنان حسین افزود: مردم از غلات ذخیره شده در منازل استفاده و آن را تبدیل به آرد می کنند. اما معلوم نیست تا چه زمانی بتوانند مقاومت کنند و چه زمانی آرد مصرفی آنها تمام خواهد شد. در این میان، سوری های آواره از حومه حمص، حماه و حلب به این منطقه پناه آورده اند به علت نداشتن هیچ گونه دارایی یا ذخیره آرد، بیش از سایرین در خطر گرسنگی هستند.
این فعال سوری در پایان آه سردی کشیده و این ضرب المثل عربی را یادآوری می کند که "گروهی از بیم مرگ فرار کردند اما به گرسنگی گرفتار شدند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها