تلفات القاعده در سوریه به بیش از 13هزار نفر رسید

تلفات القاعده در سوریه به بیش از 13هزار نفر رسید
جمعه 9 اسفند 1392 - 08:59

العالم - گزارشهای مطبوعاتی حاکی است که تعداد کشته شدگان گروههای تندروی مرتبط با القاعده به بیش از 13 هزار نفر رسیده است.

به گزارش روز جمعه شبکه خبری العالم، این منابع به گزارشهایی که جریان سلفی جهادی اردن در ماه گذشته عنوان کرده است، استناد کردند و این علاوه بر گزارش اخیری است که مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه روز گذشته صادر کرد.

جریان سلفی جهادی اعلام کرد که تعداد کشته شدگان گروههای جهادی به 9 هزار و 936 نفر رسیده که در بین آنها عرب و بیگانه و از جمله برخی اتباع لبنانی به چشم می خورد. تعداد زیادی از کشته شدگان از سعودیها و چچنی ها بوده اند.

این در حالی است که مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه روز گذشته اظهار کرد که تعداد کشته شدگان گروههای جهادی در حدود 3 ماه درگیری گروه ها با یکدیگر به 3هزار و 300 نفر رسیده است.

با توجه به این آمار، تعداد کشته شدگان عناصر القاعده جهادی افراط گرا به 13 هزار و 236 نفر می رسد و شاید آمار بیشتر از این باشد زیرا مرکز حقوق بشر سوریه تعداد کشته شدگانی را که در درگیری با ارتش سوریه در سه ماه اخیر به قتل رسیده اند، ذکر نکرده است.

در بین این کشته شدگان دهها فرمانده بویژه آنهایی که در درگیریهای داخلی میان این گروهها به قتل رسیدند، به چشم می خورد، ازجمله برجسته ترین آنها ابوخالد السوری یکی از فرماندهان بارز القاعده در سوریه است که در استان حلب تقریبا یک هفته پیش کشته شد و این علاوه بر فرماندهان دیگری از گروه های تروریستی "دولت اسلامی در عراق و شام" و جبهه النصره و احرار الشام و غیره است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها