ثبت مسافر دور دنیا در گینس!

ثبت مسافر دور دنیا در گینس!
جمعه 9 اسفند 1392 - 13:25

العالم - نام "گراهام دیوید هیوز" جهانگرد انگلیسی که در مدت بیش از چهار سال بدون استفاده از هواپیما به همه کشورهای جهان سفر کرد، در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جهانگرد در مدت چهار سال و 31 روز به 201 کشور جهان سفر کرد و بدین ترتیب نام وی به عنوان فردی که سریع ترین سفر به کلیه کشورهای جهان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی روی زمین را به انجام رسانده است در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

به نوشته روزنامه تلگراف انگلیس، روند اطمینان نهاد گینس از اعتبار این رکورد حدود پنج ماه به طول انجامید. این در حالی است که اطمینان از صحت رکوردها بیش از هشت هفته زمان نمی برد. اما میزان اطلاعات فراوان ارائه شده از سوی هیوز به مسئولان نهاد گینس، باعث طولانی شدن زمان بررسی آن شد.

عملیات اطمینان از صحت اطلاعات ارائه شده از سوی هیوز نیازمند بررسی ویزاهای ثبت شده در 193 برگ از گذرنامه وی و بیش از 10 هزار تصویر و بیش از یک ملیون نقطه از جی پی اس بود تا حضور وی در این اماکن به اثبات برسد.

همچنین بیش از 400 ساعت از ویدئوهای تهیه شده توسط وی در این سفر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

هیوز تأکید کرد که سفر خود را از بوینس آیرس پایتخت آرژانتین آغاز کرد و سپس با قایق به کولونیا در اوروگوئه رفت و سفرش را در جنوب سودان به پایان رسانده است.

تأیید موافقت گینس پس از آن انجام می گیرد که این نهاد ثبت سفر وی را به دلیل ورود غیر قانونی به روسیه از طریق استونی مردود اعلام کرده بود. این امر باعث شد تا هیوز بار دیگر به شهر گدانسک لهستان بازگردد و پس از دریافت ویزای روسیه به شهر کالینگراد در نزدیکی مرزهای لهستان و لتوانی سفر کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها