عجیب ترین پرونده در جریان اشغال عراق در سال 2003 !

جمعه 9 اسفند 1392 - 19:30

روزنامه گاردین از یکی از عجیب ترین پرونده های اشغال عراق و تلاش وزارت دفاع انگلیس برای رشوه به یک خانواده عراقی به منظور سکوت دربرابر ناپدید شدن فرزندشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماجرا از آنجا شروع شد که یک کودکان عراقی در شهر بصره برای درمان جراحت های ناشی از انفجار به یک بیمارستان صحرایی برده می شود؛ اما پس از آن ناگهان ناپدید شد و خانواده اش دیگر اثری از او نیافتند. خانواده "المالکی" همچنان منتظر بازگشت فرزندشان به خانه هستند زیرا او را از زمان حمله نیروهای انگلیسی به شهر بصره درسال 2003 میلادی تاکنون ندیده اند.

اصل ماجرا این است این کودک یازده ساله براثر انفجار مهمات در برابر خانه اش مجروح و به بیمارستان نظامی نیروهای انگلیسی منتقل می شود اما بعد از آن به کلی ناپدید می گردد.

وزارت دفاع انگلیس سپس از خانواده المالکی می خواهد که با دریافت 50 هزار دلار فرزندش را فراموش کند، اما فعالان مدنی و حقوق بشر عراقی ساکت ننشسته و فراخوانی را برای یافتن وی با عنوان "فرزند خانواده المالکی کجاست؟" آغاز کرده اند.

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت که مسئله ناپدید شدن فرزند خانواده المالکی یکی از عجیب ترین مسائل اشغال عراق در سال 2003 است.

فرزند خانواده المالکی هنگام بازی با مهمات در برابر خانه اش از ناحیه چشم مصدوم می شود و دست چپ و چند انگشت دست راست خود را از دست می دهد و به بیمارستان صحرایی الشعیبه منتقل و ناگهان به طور کلی ناپدید می شود.

"سلام کاظم" پدر این فرزند ناپدید شده امروز (جمعه) در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: فرزندم هنگام بازی با یک بمب برجای مانده از دوران رژیم سرنگون شده بعث و انفجار آن زخمی شد و نیروهای انگلیسی وی را به بیمارستان صحرایی شماره 24 خود و سپس به بیمارستانی آمریکایی در کویت منتقل کردند و ما همچنان از سرنوشت فرزندمان بی خبریم.

مادر این کودک عراقی نیز با اشاره به پیگیری پرونده فرزندش تا روشن شدن حقیقت تاکید کرد: اگر ما هم بمیریم، باز هم کسانی هستند که برای یافتن فرزندمان تلاش کنند.

فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر در عراق از بی توجهی سازمان های حقوق بشر بین المللی به سرنوشت فرزند خانواده المالکی ابراز تأسف کرده و فراخوان مذکور را آغاز کرده اند؛ که بخش ویژه رسیدگی به امور شهروندان در استانداری بصره نیز با این فراخوان همکاری می کند.

این فراخوان شامل برگزاری کنفرانس ها، راهپیمایی و تحصن ها مقابل سازمان های داخلی و بین المللی برای تأکید بر لزوم مشخص شدن سرنوشت فرزند خانواده المالکی است.

"رضا الحلفی" از اعضای این فراخوان به شبکه العالم گفت: ما جلساتی را برای تشریح پرونده ناپدید شدن فرزند خانواده المالکی شروع کرده ایم و تظاهرات و تحصن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

جعفر المظفر عضو دیگر این فراخوان نیز تاکید کرد: ما می خواهیم از طریق این فراخوان، به مسئولان ناپدیدشدن این کودک عراقی برای روشن کردن سرنوشت وی فشار بیاوریم .
MKH-28-10:50

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها