حریم سلطان اردوغان را در تنگنا قرار داده است

حریم سلطان اردوغان را در تنگنا قرار داده است
شنبه 10 اسفند 1392 - 23:04

سخنگوی دولت ترکیه و یکی از نزدیک‌ترین افراد به نخست وزیر این کشور گفت: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از سریال " حریم سلطان" ناراحت است، اما پخش آن در ترکیه ممنوع نشده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، "بلند ارینج" سخنگوی دولت ترکیه، در واکنش به مطالب منشتر شده در رسانه های ترک و بین المللی درباره ممنوعیت پخش فصل چهارم سریال حریم سلطان بنا به درخواست اردوغان این سخنان را مطرح کرد.
 روزنامه اینترنتی مغربی"هسبریس" به نقل از ارینج نوشت: این سریال حقایقی نادرست از زندگی سلطان "سلیمان قانونی" که از جایگاه خاصی نزد ترک ها برخوردار می باشد، به نمایش گذاشته است اما با این وجود شبکه های تلویزیون ترک این سریال را پخش می کنند و خبر ممنوعیت پخش آن صحت ندارد.
وی افزود: اردوغان از برخی مسایل دور از حقیقتی که در این سریال مطرح می شود، به شدت ناراحت است اما در عین حال از این که سریال های ترکی در جهان عرب و اسلام پخش می شود، خوشحال است زیرا این امر تمایل به فراگیری زبان ترکی و گرایش به شناخت تاریخ و شخصیت های ترک را تقویت می کند.
دو سال پیش که سریال حریم سلطان در جهان عرب و اسلام حسابی مشهور شد، اردوغان این سریال را به باد انتقاد گرفت و گفت: اجداد ما آن گونه که در این سریال نمایش داده می شود، نبوده اند و سلطان سلیمان 30 سال از عمر خود را سوار بر اسب و در میدان جنگ و فتوحات گذراند، نه در حرمسرا.
دو هفته پیش نیز یک قسمت از فصل چهارم این سریال در ترکیه توفان به پا کرد، زیرا در این قسمت سلطان سلیمان فرزندش امیر مصطفی را به تحریک همسر دومش، اعدام کرد و این صحنه ای بود که سیاستمداران ترک - به ویژه اعضای حزب عدالت و توسعه- را به شدت ناراحت کرد و کار به جایی رسید که برخی مخالفان این حزب، صحنه اعدام فرزند سلطان سلیمان را مبتنی بر واقعیت دانستند و از اردوغان خواستند تصمیمی قاطع علیه فرزندش بلال - که نامش در زمینه مفاسد اقتصادی بر سر زبان ها افتاده است- اتخاذ کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها