"ترکیه، عربستان دوم و اردوغان رئیس دزدان است"

دوشنبه 12 اسفند 1392 - 16:58

یک روزنامه ترکیه ای، نخست وزیر این کشور را "سرکردۀ دزدان" نامید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه رادیکال چاپ ترکیه به نقل از کمال کلیچدار رئیس حزب جمهوری‌خواه این کشور نوشت: سازمان اطلاعات ترکیه در 18 آوریل گذشته (29 فروردین 92) در گزارشی خطاب به نخست وزیر، از "روابط مشکوک" رضا ضراب (تاجر معروف) با معمر گولیر وزیر کشور و ظافر چاگلیان وزیر اقتصاد ترکیه، سخن گفته و هشدار داده بود که آشکار شدن این موضوع، ممکن است به ضرر دولت اردوغان باشد.

این روزنامه می افزاید: اما رئیس دولت، به رئیس دزدان تبدیل شده و فایل صوتی گفتگوی وی با پسرش بلال، حقیقتی آشکار و غیر قابل انکار است و یک "دزد" نمی تواند رئیس دولت باشد.

در همین حال روزنامه ملیّت در یادداشتی، این پرسش را مطرح کرده که آیا اردوغان، برای برون‌رفت از بحران مشروعیتی که با آن مواجه شده، راهکاری سراغ دارد؟

ملیّت به این پرسش چنین پاسخ می دهد: اردوغان در تلاش است تا در صندوق های رأی پاسخی برای این مشکل خود بیابد و با استفاده از قوانین کنترل اینترنت، قوه قضائیه و سازمان اطلاعات، دولتی مبتنی بر سرکوب ایجاد کند.

ملیّت می افزاید: چنین ساختاری نمی تواند اردوغان و حزب عدالت و توسعه را حفظ کند. ترکیه نباید "عربستان" دوم باشد و درهای خود را به روی دنیا ببندد. اردوغان قادر نخواهد بود تنها با تکیه بر محافظه‌کاران، ترکیه را اداره کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها