کنترل ناهنجاریها در عربستان‌ با منع نوشابه‌ انرژی زا !

کنترل ناهنجاریها در عربستان‌ با منع نوشابه‌ انرژی زا !
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 10:42

مسئولان سعودی به منظور کنترل ناهنجاریها و مقابله با رفتارهای پرخطر جوانان مانند انجام حرکات نمایشی با خودرو، فروش نوشابه های انرژی زا را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دولت عربستان از دیروز تبلیغ و فروش نوشابه های انرژی زا را در مراکز دولتی ، آموزشی و درمانی و باشگاه های ورزشی ممنوع کرد .
خبرگزاری عربستان (واس) اعلام کرد: دولت درپی گزارشی که از "محمد بن نایف" وزیر کشور عربستان درباره مضرات نوشابه های انرژی زا دریافت کرد ، مصرف این نوع نوشابه ها را ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، جوانان عربستان نوشابه های انرژی زا را برای افزایش توان جسمی خود و بیداری طولانی، به مقدار زیاد مصرف می کنند.
دولت در مصوبه خود تبلیغ هر نوع نوشابه انرژی زا را در رسانه های شنیداری ، دیداری و نوشتاری ممنوع کرده است .
در گزارش های ارائه شده تأکید شده است که جوانان عربستانی پس از مصرف نوشابه های انرژی زا رفتارهای ناهنجار و نامعقولی مانند رانندگی جنون آمیز از خود نشان می دهند.
شرکت های تولیدکننده نوشابه های انرژی زا نیز حق ندارند برای تبلیغ تولیدات خود در هیچ مراسم ورزشی یا فرهنگی نوشابه های انرژی زا را به صورت رایگان توزیع کنند. 
شرکت های تولیدکننده و واردکنندگان نوشابه های انرژی زا نیز باید عبارتی را به دو زبان عربی و انگلیسی درباره مضرات آن روی بطری ها درج کنند. 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها