اختلافات غرب و روسیه درباره اوکراین به کجا خواهد کشید؟

اختلافات غرب و روسیه درباره اوکراین به کجا خواهد کشید؟
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 14:01

دومین نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی بحران اوکراین و اختلافات با روسیه برگزار شد.

"کریم باغستانی" خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از بروکسل گزارش داد، درپی تشدید اختلافات غرب و روسیه درباره بحران اوکراین ، وزرای خارجه اتحادیه اروپا دومین نشست خود را در بروکسل پایتخت بلژیک برای بررسی این بحران برگزار کردند؛ قرار است نشست سران اروپا نیز روز پنجشنبه آینده برگزار شود.
وی افزود: در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا بحران اوکراین و نحوه حل اختلافات اروپا با روسیه بررسی شد. 
اروپایی ها خواستار حل بحران اوکراین از طریق میانجیگران بین المللی هستند، با این حال تهدید کرده اند در صورت خارج نشدن نیروهای روسیه از شبه جزیره کریمه، این کشور را تحریم و منزوی می کنند.
"فرانس تیمر مانس" وزیر خارجه هلند در مصاحبه با العالم اظهار داشت: میانجیگری یکی از گزینه های ما برای حل بحران اوکراین است خصوصاً اگر همه طرف های درگیر این بحران با میانجیگری موافقت کنند.
این در حالی است که آلمان بر لزوم حل بحران اوکراین از طریق دیپلماسی نیز تأکید می کند و بلژیک هم خواستار امتناع از درگیری با روسیه است .
"دیدیر رندرز" وزیر خارجه بلژیک در مصاحبه با العالم گفت: باید برای آرام کردن اوضاع و جلوگیری از تشدید تنش های چند روز اخیر، بیشتر تلاش کرد؛ مذاکرات داخلی اوکراین نیز برای ساماندهی امور این کشور باید از سرگرفته شود .
گفته می شود که اتحادیه اروپا تحریم برخی مسئولان اوکراین را به اتهام دست داشتن در کشتار جمعی لغو خواهد کرد که در صورت لغو تحریم آنها ، اتحادیه اروپا با معضل مواجه خواهد شد.
به محض پایان دومین نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی این اتحادیه برای پنجمین بار به کییف پایتخت اوکراین سفر و با سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز دیدار خواهد کرد .

Ma.8:33.4
.

پربیننده ترین خبرها