فساد اداری اردوغان را تهدید می کند

فساد اداری اردوغان را تهدید می کند
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 23:04

آنکارا (العالم) - رسوایی فساد شماری از مقام های ارشد ترکیه بر پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات شوراها و آینده اردوغان به عنوان شخصیت بی رقیب در عرصه سیاسی ترکیه تأثیر خواهد گذاشت.

انتخابات پیش رو سخت ترین رقابت در مقایسه با دوره های پیشین است؛ زیرا ترکیه اکنون با بحران سیاسی بزرگی مواجه شده و هر حزبی تلاش می کند تا از آن برای تغییر نقشه سیاسی این کشور استفاده کند.

"اوگوز کان صالیجی" رئیس دفتر حزب جمهوری خواه خلق در استانبول به خبرنگار العالم گفت: ما در تبلیغات انتخاباتی بر این شهرتمرکز کرده ایم، زیرا استانبول بزرگترین شهر ترکیه به شمار می آید و پیروزی در آن به معنای دستیابی به جایگاه بهتری در عرصه سیاسی کشور است.

نامزدها در سطح گسترده ای به تبلیغات می پردازند و هیجان نه تنها در دفاتر تبلیغاتی ؛ بلکه در خیابان ها نیز به چشم می خورد ، جایی که نمادها و پرچم های احزاب سیاسی در هر منطقه ای براساس میزان حضورشان نصب شده است.

در چنین شرایطی ناظران عقیده دارند ، توانایی دستیابی به آرای کسانی که تاکنون نامزدهایشان را مشخص نکرده اند برای احزاب تعیین کننده است.

از سوی دیگر، "محمود گوک" تحلیلگر سیاسی ترک نیز در این باره به العالم اظهار داشت: بحران فساد، باعث جنجال فراوانی در ترکیه شده است و این امر بر موفقیت های حزب عدالت و توسعه تأثیر خواهد گذاشت و باعث افزایش شانس احزاب مخالف به ویژه حزب جمهوری خواه خلق در انتخابات خواهد شد.

به نظر می رسد بحران های به وجود آمده برای حزب عدالت و توسعه و اختلافات داخلی در این حزب بر پیروزی آن در انتخابات شوراها، تأثیر منفی خواهد گذاشت و آینده اردوغان از چندین سال پیش تاکنون را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در عرصه سیاسی ترکیه و انتخابات شوراهای شهر، سه حزب عدالت و توسعه حاکم، حزب جمهوری خواه خلق به عنوان بزرگترین حزب مخالف و حزب ملی گرا پیشتاز هستند.

پربیننده ترین خبرها