بازداشت خبرچین مراکشی نفوذی به جبهه النصره

بازداشت خبرچین مراکشی نفوذی به جبهه النصره
چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 17:16

یک گروهک افراطی وابسته به جبهه النصره در سوریه، از بازداشت یک مزدور مغربی "که درصدد نفوذ به این جبهه و جمع‌آوری اطلاعات بود"، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یکی از جوانان منطقه "المضیق" که در جمع تروریست های اعزامی به سوریه حضور دارد، گفت: "جنبش مهاجران [تروریست‌های] مغربی" در استان لاذقیه سوریه، این "مزدور" را چند روز پس از ورود به سوریه برای پیوستن به جنبش "مهاجران مغربی" در میان نیروهای خود بازداشت کردند.

سایت خبری "هسپرس" مغرب بدون اشاره به نام منبع خبر و هویت جوان بازداشت شده مغربی، مدعی شد: این جوان مغربی در تلاش بود تا برای خدمت به سرویس های اطلاعاتی مغرب، به جبهه النصره بپیوندد.

منبع یاد شده افزود: نیروهای "جنبش مهاجران مغربی" هنگام آموزش این فرد در پایگاه، از طریق بررسی مکالمه های تلفنی و پیامک های او، پی بردند که وی مزدور و جاسوس است.

این منبع ادعا کرد که جوان بازداشت شده در بازجویی ها به همه چیز اعتراف کرده و منتظر محاکمه در "دادگاه شرعی" است تا حکم وی صادر شود.

منبع یاد شده تصریح کرد که اغلب جاسوسان به اعدام محکوم می شوند.

گفتنی است، با وجود تحولات اخیر منطقه و بازنگری برخی کشورهای مخالف دولت سوریه در سیاست های خصمانه خود، روند مهاجرت جوانان مناطق مختلف مراکش به ویژه تطوان، الفنیدق و المضیق به سوریه مانند گذشته ادامه دارد و پیش از این، "یوسف اخریف" مسئول اطلاع رسانی و هماهنگی خانواده های بازداشت شدگان و مفقودالاثرهای مغربی در عراق"، در یورش نیروهای پلیس قضایی و"الدیستی" به منزلش بازداشت شد و "عبدالعزیز البقالی" و"اشرف الخلیفی " نیز از دیگر بازداشت شدگان هستند.

بنا به اعلام منابع هسپرس، یکی از این افراد، در مرکز درمانی "محمد السادس" در منطقه المضیق کار می کرد و این شهر هم مانند شهر الفنیدق، پایگاه برخی از جوانانی شده که برای جنگ عازم سوریه می شوند؛ و آخرین آن ها گروهی بود که چند هفته قبل به این کشور رفتند.

یکی از این افراد به نام منیر در پایگاه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد که دو جوان از اهالی شهر الفنیدق اخیراً به سوریه رفته اند، یکی از آنان فردی 30 ساله و متاهل از ساکنان منطقه "فم العلیق"؛ و دیگری جوانی بیست و دو ساله از اهالی منطقه "الکورنه" است.

پربیننده ترین خبرها