میانجیگری کویت برای حل اختلافات شورای همکاری

میانجیگری کویت برای حل اختلافات شورای همکاری
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 10:37

العالم - رییس پارلمان کویت ابراز امیدواری کرد شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت بتواند به حل و فصل اختلاف میان کشورهای عربستان، امارات و بحرین با قطر کمک کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاري رسمي كويت (كونا) به نقل از مرزوق الغانم، ریيس پارلمان اين كشور، ابراز اميدواري كرد که امير كويت بتواند ديدگاه هاي اين كشورها را به هم نزديك كرده و در سريع ترين زمان ممكن اين مشكل را حل كند.
الغانم همچنین ابراز امیدواری کرد اقدام این سه کشور تاثیری در برگزاری نشست آینده اتحادیه عرب که قرار است در کویت برگزار شود، نداشته باشد و این نشست فرصتی برای نزدیکی دیدگاهها به یکدیگر و از میان بردن شکاف های به وجود آمده باشد.
وزیر خارجه کویت نیز هفته گذشته گفته بود کشورش برای تقویت فضای مثبت در نشست اتحادیه عرب که 5 فروردین در کویت برگزار خواهد شد، تلاش می کند.
خبر میانجیگری کویت میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس در حالی منتشر می شود که خبرگزاری این کشور روز یکشنبه از سفر شیخ صباح امیر کویت به آمریکا خبر داد و البته دلیل آن را انجام یک جراحی ساده عنوان کرد. دیوان پادشاهی کویت نیز عصر دیروز، چهارشنبه، اعلام کرد شیخ صباح از بیمارستان مرخص شده است.
کشورهای عربستان، بحرین و امارات، به عنوان سه عضو شورای همکاری خلیج فارس، روز گذشته سفرای خود را به دنبال اختلاف نظر با قطر٬ دیگر عضو این شورا از قطر فراخواندند.
این کشورها دلیل این اقدام بی سابقه و علنی کردن اختلافات خویش با قطر را عمل نکردن دوحه به توافقنامه میان کشورهای عربی خلیج فارس دباره عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر عنوان کردند.

به دنبال احضار سفرای عربستان٬ امارات و بحرین از قطر٬ دوحه نسبت به این اقدام ابراز "تاسف و تعجب" کرد و افزود که قصد ندارد در اقدامی مشابه سفرای خود را از این سه کشور فرا بخواند.

پربیننده ترین خبرها