مخالفت با نامزدی سیسی برای ریاست جمهوری مصر

مخالفت با نامزدی سیسی برای ریاست جمهوری مصر
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 11:32

العالم - جنبش جوانان 6 مارس که در براندازی حکومت حسنی مبارک، رییس جمهوری سابق مصر، نقش بسزایی داشت، مخالفت خود را با نامزدی عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این جنبش با اعلام مخالفت با نامزدی سیسی تاکید کرد که نامزدی وزیر دفاع موجب بی ثباتی بیشتر در مصر خواهد شد.
سیسی روز سه شنبه در حاشیه مراسم فارغ التحصیلان دانشکده فنون نظامی اعلام کرد که به زودی به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات اعلام خواهد کرد.
جنبش، پیشتر نیز از برکناری محمد مرسی، رییس جمهوری معزول اخوانی مصر، حمایت کرده بود اما مانند گروه های لاییک با حضور عناصر نظامی در راس حکومت مصر مخالف است.
جنبش جوانان 6 مارس با انتشار فراخوانی در صفحه پایگاه اجتماعی فیسبوک نوشت که نامزدی وزیر دفاع برای ریاست جمهوری، به نفع این کشور نیست و اهداف انقلاب را محقق نخواهد کرد بلکه این امر به بحرانی تر شدن اوضاع و بی ثباتی بیشتر منجر خواهد شد.
با وجود اینکه این جنبش سهم عمده ای در سرنگونی رژیم مبارک داشت اما از پایگاه سیاسی قابل توجهی برخوردار نیست.
برکناری محمد مرسی منجر به تشدید اختلافات سیاسی در مصر شد و نیروهای امنیتی صدها تن از معترضان هوادار مرسی را در جریان اعتراضات آگوست گذشته به رگبار بستند.
از سویی مرسی و جمعی از رهبران اخوان المسلمین و هزاران نفر از هواداران آنها دستگیر و روانه زندان شدند.
همچنین احمد ماهر بنیانگذار جنبش 6 مارس در ماه نوامبر به اتهام مخالفت با قانون جدید مصر و برپایی اعتراضات در این زمینه بازداشت شد.

پربیننده ترین خبرها