نویسنده کویتی مطرح کرد:

عربستان و امارات درصدد تعلیق قطر از شورای همکاری

عربستان و امارات درصدد تعلیق قطر از شورای همکاری
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 12:54

العالم - نویسنده کویتی از تمایل عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس به دنبال اختلافات موجود میان این کشورها خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، احمد جارالله با اشاره به ظن به قطر در انفجارهای اخیر بحرین و همچنین حکم دادگاه امارات در خصوص محکومیت "محمود عبدالرحمن محمود الجیده" شهروند قطری به 7سال زندان به اتهام همکاری با تشکیلات مخفی و غیرقانونی "اخوان المسلمین" در امارات، گفت: قطر به تازگی سیاستی مغایر با سیاست ها و امینت ملی شورای همکاری خلیج فارس و حتی جهان عرب آغاز کرده است.
جارلله در گفت و گو با روزنامه مصری "الیوم السابع" تصریح کرد که قطر در گذشته نیز همواره مغایر با اهداف کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گام برمی داشت اما اکنون کار به جایی رسیده که این کشور آشکارا امینت ملی این کشورها را هدف قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه شورای همکاری خلیج فارس در بدو تاسیس متشکل از 6 کشور بود و اکنون نیز درصورت 5 عضو شدن مشکلی برای حفظ ثبات و امنیت در این کشورها پیش نخواهد آمد، اظهار داشت: خط قرمز شورای همکاری خلیج فارس مشخص است و سرانجام کشورهای عضو این شورا درصدد اتخاذ تصمیمی قاطع به منظور تعلیق عضویت قطر در این شورا برمی آیند.
این نویسنده کویتی با اشاره به تمایل کشورهای عربستان، امارات متحده عربی و بحرین برای تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس، خاطر نشان کرد که قطر همواره بر سیاست خود علیه اعضای این شورا پافشاری می کند و گویی در صدد انتقام گیری از روسای عرب است. بنابراین شورای همکاری خلیج فارس از ترد کردن قطر متضرر نخواهد شد.

وی تاکید کرد که سرانجام قطر تنها شکست خورده سیاستها و خروجش از شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود و در منطقه تنها خواهد ماند.

جارالله به تلاش کویت برای برگزاری نشست آشتی عرب در اجلاس آتی اعراب در کویت اشاره کرد و گفت: کویت امیدوار است که در آینده نزدیک در سیاست های قطر تغییری ایجاد شود به ویژه اینکه ملت قطر از سیاستهای حاکمان این کشور ناخشنودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها