بارزانی بغداد را تهدید کرد

بارزانی بغداد را تهدید کرد
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 15:05

العالم - رییس منطقه کردستان عراق مدعی شد در صورت ادامه سیاست های بغداد علیه کردها، تصمیمی اتخاذ خواهد کرد که هیچ کسی آنتظار آن را نداشته باشد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از  "سومریه نیوز" مسعود بارزانی با هشدار به بغداد تاکید کرد که در صورت ادامه مواضع علیه کردها، این منطقه در سیاستهایش با دولت بغداد تجدید نظر خواهد کرد.
رییس منطقه کردستان عراق در حاشیه مراسم تحویل پیکر بیش از 93 تن از کشته شدگان بارزانی که در گورهای جمعی شهر سماره دفن شده بودند، ادعا کرد که مشکلات میان اربیل و بغداد فقط به نفت و بودجه محدود نمی شود، چون بغداد شکستن هیبت و بزرگی کردها را در سر می پروراند.
بارزانی با اشاره به اینکه کردها دست از آزادیشان برنخواهند داشت، خاطرنشان کرد که این منطقه در صدد بازنگری در روابط خود با بغداد است زیرا کردها در سایه تهدید نمی توانند زندگی کنند.
رییس منطقه کردستان عراق افزود: عراق باید متشکل از همه گروه های این کشور باشد و همه عراقی ها باید به آینده ای روشن امیدوار باشند.
بیشتر اختلاف بوجود آمده میان حکومت مرکزی عراق و منطقه کردستان به علت تولیدات نفتی این منطقه و از زمانی بروز کرد که بغداد قراردادهای نفتی میان این منطقه با شرکت های بین المللی را غیر قانونی و مغایر با تعهدات جاری با وزارت نفت دانست.
عارف طیفور، معاون دوم رییس پارلمان عراق، روز سه شنبه با تاکید بر اینکه قطع حقوق کارمندان منطقه کردستان نقض صریح قانون اساسی است، نظام فدرالی را تنها راه حل و فصل مشکلات میان بغداد و اربیل برشمرد و برپایی این نظام را رهایی از دیکتاتوری دانست.
اشواق الجاف، نماینده ائتلاف کردستان دوم مارس، با نکوهش قطع حقوق کارمندان این منطقه به دستور نوری مالکی، نخست وزیر عراق، و صفاء الدین صافی، وزیر دارایی، آن را مغایر با قانون اساسی عراق دانست.
نوری مالکی در 28 فوریه، حکومت منطقه کردستان را مسئول پرداخت حقوق کامل کارمندان این منطقه عنوان کرد.
بارزانی این اقدام مالکی را اعلام جنگ علیه اقلیم کردستان دانست و تاکید کرد کسی حق ندارد حقوق کارمندان را قطع کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها