پاسخ مطبوعات قطر به مسئولان عربستان، امارات و بحرین

پاسخ مطبوعات قطر به مسئولان عربستان، امارات و بحرین
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 18:14

در پی اقدام عربستان، امارات و بحرین در فراخواندن سفرایشان از دوحه، مطبوعات قطری تاکید کردند که قطر دارای حاکمیت است و حق دارد سیاستی متفاوت داشته باشد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الوطن قطر در مقاله ای تحت عنوان "ای آقایان، قطر دارای حاکمیت است" نوشت: علت این اقدام، اختلاف دیدگاه است، لذا تصمیم سه کشور مزبور، به وحدت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ضربه می زند. 
این روزنامه افزود: کشورها استان نیستند که حق نداشته باشند مواضع خارجی و سیاسی خود را اعلام کنند. 
روزنامه الرایه قطر هم در مقاله ای تحت عنوان "دنباله رو نیستیم، این قطر است" نوشت: قطر دارای منابع غنی گازی است، و جایگاه مناسبی در میان کشورهای جهان داشته و جزو کشورهای موثر می باشد.  
روزنامه العرب هم تأکید کرد: برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هنوز حال و هوای تحمیل خواسته هایشان را در سر داشته و فراموش کرده اند سیاست قطر، اصولی، مستقل و ضد دنباله روی است.   

عربستان، امارات و بحرین دیروز و پس از پایان نشست شورای همکاری خلیج فارس، سفرای خود را از قطر فرا خواندند.

این سه کشور پیشتر اعتراض خود را به قطر به خاطر حمایت از گروه اخوان المسلمین ابراز داشته بودند. تنش در روابط عربستان و امارات وبحرین درپی ادامه حمایت قطر از گروه اخوان المسلمین بویژه اخوان المسلمین مصر بعد از سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور و روی کار آمدن دولت نظامیان بالا گرفت. همچنین علت این تصمیم، پایبند نبودن قطر به مقرراتی عنوان شده است که قبلا این کشورها درباره آن توافق کرده بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها