انتقال راهبه‌های معلولا از یبرود به نزدیک مرز لبنان

انتقال راهبه‌های معلولا از یبرود به نزدیک مرز لبنان
پنج‌شنبه 15 اسفند 1392 - 21:28

در پی قطع شدن تماس با ربایندگان راهبه‌های شهر "معلولا" در سوریه، خبرها از احتمال انتقال آنان به منطقه‌ای در حد فاصل شهر یبرود و مرزهای لبنان حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "میدل ایست آنلاین" به نقل از یک منبع آگاه از پرونده رایزنی با ربایندگان این راهبه ها اعلام کرد؛ تماس با این راهبه ها از دیروز (چهارشنبه) قطع شده است و به احتمال زیاد آنها به خارج از شهر یبرود و منطقه ای در حد فاصل این شهر با مرزهای لبنان منتقل شده اند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: تلاشها برای اطلاع از سرنوشت و تأمین امنیت این راهبه ها در جریان است و مقامات دینی به زودی بیانیه ای را درباره این موضوع انسانی، صادر خواهند کرد.
منبع مذکور خاطرنشان کرد که وی از زمان ربوده شدن این راهبه ها از کلیسای "مار تقلا" در شهر معلولا توسط افراد گروه جبهه النصره تحت فرماندهی فردی به نام "ابومالک الکویتی" تاکنون با راهبه های مذکور در تماس بوده است و آنها در این مدت در منزلی در شهر یبرود نگهداری می شدند. شهر مذکور که در کنترل گروههای مسلح قرار دارد از سه هفته پیش توسط نیروهای ارتش سوریه به محاصره درآمده است و درگیری میان نیروهای ارتش سوریه از خارج از شهر با افراد مسلح مستقر در آن ادامه دارد.
وی افزود: ربوده شدگان 13 راهبه لبنانی و سوری به همراه سه زن دیگر هستند که در کلیسای مذکور کار می کردند. و ربایندگان در طول مذاکرات، فهرست بلندی از خواسته هایشان را در برابر آزادی این راهبه ها مطرح کرده بودند که عملی کردن آن دشوار بود.
این راهبه ها در تماس های تلفنی و ویدئویی که از آنها منتشر شده است اعلام کرده اند از سلامتی خوبی برخوردارند. این درحالی است که در آخرین ویدیوی منتشر شده از این راهبه ها، آنان برخلاف همیشه صلیب به گردن نداشتند.
رهبران دینی مسیحیان از این نگران هستند که با قطع تماس ها با ربایندگان، این راهبه ها هم به سرنوشت چند کشیش دیگر گرفتار شوند که از زمان ربوده شدنشان در سال گذشته میلادی در سوریه تاکنون هیچ خبری از آنها در دست نیست.

پربیننده ترین خبرها