سخنگوی حوثی‌ها: عربستان از آمریکا فرمان می‌گیرد

سخنگوی حوثی‌ها: عربستان از آمریکا فرمان می‌گیرد
يکشنبه 18 اسفند 1392 - 10:32

سخنگوی جنبش حوثی "انصار الله" یمن در مصاحبه با شبکه العالم تأکید کرد، عربستان به درخواست آمریکا این گروه را در لیست سازمانهای تروریستی خود گنجانده است.

"محمد عبدالسلام" تاکید کرد که این اقدام عربستان مغایر با حُسن همجواری و نادیده گرفتن گروهی از جامعه یمن است.
وی گفت: این تصمیم عربستان برای حوثی ها عجیب نیست، زیرا دشمنی آل سعود با حوثی ها و بسیاری از مسلمانان امری واضح و روشن است . ما معتقدیم که عربستان به دلیل مشکل و بحرانی که با آن مواجه است، چنین تصمیمی اتخاذ کرده است .
عبدالسلام با بیان این که دشمنی عربستان با حوثی ها قدیمی است، تصریح کرد: بهتر بود که ریاض به جای دشمنی با حوثی ها، با رژیم صهیونیستی غاصب که فلسطین و اراضی برخی از کشورهای عربی را اشغال کرده است و مردم فلسطین را به خاک و خون می کشد ، دشمنی می کرد .
سخنگوی جنبش حوثی انصار الله خاطرنشان کرد: عربستان خود را حامی گفتگوی ادیان معرفی می کند ولی در حقیقت به این مسأله ایمان ندارد، و تصمیم اخیر این کشور نشان می دهد که نَه تنها به گفتگو با اکثر طرف های یمنی اعتقادی ندارد، بلکه با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز چنین سیاستی را درپیش گرفته است.
عبدالسلام گفت: نظام حاکم یمن مطیع اوامر عربستان است و این در حالی است که ریاض با انقلاب مردمی یمن مخالف بوده است، و همچنان تلاش می کند که این انقلاب را سرکوب کند .
وی تأکید کرد: حکومت عربستان نباید افرادی را که برای زیارت خانه خدا راهی مکه مکرمه هستند، از ورود به خاک این کشور منع کند.
عبدالسلام خاطرنشان کرد: عربستان تابع آمریکا است و با درخواست واشنگتن در سوریه مداخله می کند.
وی گفت: عربستان مفتیان درباری، امکانات مالی، رسانه ها و دستگاه دیپلماسی خود را برای ضربه زدن به سوریه به خدمت گرفته است و هنگامی که متوجه پیامدهای افشای فعالیت اتباعش در سوریه شد، رسانه ها و مفتیان درباری خود را وادار کرد که فعالیت مسلحانه در سوریه را به ظاهر محکوم کنند و بد جلوه بدهند .
عبدالسلام درباره امکان همکاری حوثی ها با اخوان المسلمین یمن خاطرنشان کرد: ما موافق همکاری با همه گروه های یمنی از جمله اخوان المسلمین هستیم و این همکاری را ضروری می دانیم.
وی ابراز امیدواری کرد که اخوان المسلمین سیاست خصمانه ای را که علیه حوثی ها درپیش گرفته است، کنار بگذارد؛ زیرا شرایط کنونی یمن مثل سابق نیست .

پربیننده ترین خبرها