مقابله روسیه با امریکا در حوزه نظامی

مقابله روسیه با امریکا در حوزه نظامی
يکشنبه 18 اسفند 1392 - 15:39

مسکو (العالم)- کارشناس امور نظامی و راهبردی روس گفت: وزارت دفاع روسیه برای مقابله به مثل با آمریکا، توافقنامه نظامی خود با این کشور را تعلیق خواهد کرد.

"یوری زینین" روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که قصد دارد بازدید از تاسیسات نظامی خود را که در چارچوب منع گسترش تسلیحات استراتژیک و هجومی مصوب سال 2011 پذیرفته بود، متوقف کند اما این تصمیم هنوز نهایی نیست.
زینین اظهار داشت: این تصمیم در پاسخ به اعلام پنتاگون برای توقف همکاری با وزارت دفاع روسیه گرفته شده و نوعی مقابله به مثل است و از سویی در شرایط کنونی پایبندی به معاهده مزبور و بازدیدهای منظم از تاسیسات نظامی روسیه امکان پذیر نیست.
وی خاطرنشان کرد: روسیه مسئولیت تشدید بحران ناشی از این اقدام را متوجه غرب می داند زیرا به دلیل سیاست مسکو در قبال اوکراین، واشنگتن روسیه را به شکلی غیرموجه مورد تهدید قرار داد.
زینین تأکید کرد که مسکو مسئولان و سران جدید اوکراین را به رسمیت نمی شناسد، زیرا به صورت غیرقانونی قدرت را در دست گرفته اند به خصوص که توافقنامه ای میان مخالفان با ویکتور یانوکویچ، رییس جمهور برکنار شده اوکراین، با نظارت اتحادیه اروپا در 21 فوریه امضا شده بود اما مسئولان جدید آن را نقض کردند.
این کارشناس نظامی روس اظهار داشت: بعضی گروه ها در اوکراین با هدف تشدید بحران به سوی معترضان شلیک می کنند و روسیه خواهان تحقیقات و روشن شدن حقیقت و افشای عاملان این جنایات است.
زینین خاطرنشان کرد، اگر موضع واشنگتن و سایر کشورهای غربی تغییر نکند، آنها به اعمال فشار خود به روسیه ادامه خواهند داد به خصوص که قرار است همه پرسی در شبه جزیره کریمه برگزار شود و غرب آن را غیرقانونی و منافی قانون اساسی اوکراین می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها