اعتراض هواداران مقتدی صدر به اظهارات مالکی

اعتراض هواداران مقتدی صدر به اظهارات مالکی
دوشنبه 19 اسفند 1392 - 20:00

هزاران نفر از هواداران جریان صدر به همراه برخی از وزرا و نمایندگان عضو این جریان، در اعتراض به اظهارات نخست وزیر عراق، در شهرک صدر تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه خبری العالم، هزاران نفر از هواداران جریان صدر ظهر امروز دوشنبه در میدان مظفر در شهرک الصدر واقع در شرق بغداد در اعتراض به اظهارات نوری مالکی نخست وزیر عراق علیه مقتدی صدر رهبر جریان صدر تظاهرات کردند.

 به نوشته سایت خبری "سومریه نیوز"،  معترضان با حمل پارچه نوشته هایی در محکوم کردن اظهارات نوری مالکی و اعلام همبستگی با مقتدی صدر، از میدان مظفر تا میدان شماره 55 راهپیمایی کردند. در این تظاهرات تمام وزرای جریان صدر و نیز نمایندگان این جریان در پارلمان عراق مشارکت داشتند. 

دهها نفر از هواداران جریان صدر نیز امروز دوشنبه در دو استان نجف و میسان، در اعتراض به اظهارات نخست وزیر عراق علیه مقتدی صدر تظاهرات کردند، نیروی امنیتی نیز با تلاش تظاهرکنندگان در حمله به دفتر حزب الدعوه در مرکز نجف مقابله کرد.

نوری مالکی شنبه گذشته، مقتدی صدر رهبر جریان صدر را در امر سیاست "تازه کار" توصیف کرد و گفت: مقتدی صدر اصول سیاست را به درستی درک نمی کند و قانون اساسی برایش اهمیتی ندارد.

یادآور می شود که رهبر جریان صدر نیز در نیمه ماه فوریه گذشته، با تعطیل کردن تمامی دفاتر و نمایندگی های خود و نهادهای زیرمجموعه آن، کناره گیری از امور سیاسی را اعلام و تاکید کرد که از این پس جریان صدر، هیچ فراکسیون پارلمانی و یا منصبی در داخل دولت و یا خارج دولت ندارد و هرکسی که چنین ادعایی کند، با پیگرد شرعی و قانونی روبرو می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها