هلاکت 22 تن از عناصر مسلح به دست داعش

هلاکت 22 تن از عناصر مسلح به دست داعش
چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 11:45

گروه تروریستی "داعش" 22 نفر از اعضای سایر گروه های مسلح را در ریف حلب و حسکه به قتل رساند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) پس از سیطره بر حومه شهر"جرابلس" در شمال سوریه و نزدیک مرز ترکیه، 22 نفر از جمله 12 فرد مسلح از اعضای سایر گروه های مسلح و تروریستی را به قتل رساند.
مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به مخالفان، تأکید کرد؛ داعش 22 نفر را با گلوله و سلاح سرد به قتل رساند که 12 تن از آنان مسلح بودند اما مسلح بودن یانبودن 10 تن دیگر مشخص نیست.
داعش ماه گذشته بعد از درگیری با گروه های مسلح رقیب، شهر مرزی جرابلس را به تصرف خود در آورد که آن درگیری ها موجب کشته شدن بیش از 3 هزار نفر از دو طرف شد.
همچنین خبرها حاکی است که تعداد قربانیان حمله عناصر داعش به هتل "هدایا" در شهر "قامشلی" (شمال شرقی سوریه) که بیشتر ساکنان آن کُرد هستند، به 8 نفر رسید که 4 تن از آنان زن هستند.
این حمله همچنین موجب زخمی شدن بیش از 20 نفر شد.
منابع رسانه ای گفتند 3 تروریست با ورود به هتل کمربند انفجاری خود را منفجر کردند اما نیروهای امنیت داخلی کُرد (اسایش) موفق شدند سایر مهاجمان را متوقف کنند.
قامشلی بزرگ ترین شهر کُردنشین سوریه است و مرکز استان کُرد نشین حسکه به شمار می آید.
مبارزان کُرد طی ماه های گذشته در لشکر "واحدهای دفاع ملی کُرد" با عناصر داعش و جبه النصره جنگیدند، و توانستند مناطق گسترده ای را از وجود آنها پاکسازی کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها