فیلم: ورود به تونل راهبردی "جبهه النصره" در جوبر

چهارشنبه 21 اسفند 1392 - 13:35

العالم – خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد، نیروهای ارتش این کشور تونلی را در شهر "جوبر" در اطراف دمشق یافتند که از زیر یکی از مقرهای راهبردی "جبهه النصره" عبور می‌کرد.

 خانم "دارین فضل" روز چهارشنبه گزارش داد، این تونل تقریبا 75 متر زیر زمین حفر شده و چند منطقه را به هم متصل می کرد. این تونل از زیر یکی از مقرهای راهبردی جبهه النصره می گذشت، و عناصر این گروه تروریستی از این تونل برای ورود به شهر جوبر و انتقال سلاح و مواد منفجره استفاده می کردند.
عناصر مسلح حتی داخل این تونل برق کشیده و در آن دوربین مدار بسته نصب کرده بودند. اطلاعات امنیتی حاکی است که تروریستها قصد داشتند از این تونل خود را به دمشق برسانند. 
یکی از افسران ارتش سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت: عناصر مسلح قصد داشتند با استفاده از این تونل به شهر دمشق نفوذ کنند. ولی این تونل با نظارت و پیگیریهای ارتش سوریه شناسایی شد.
وی افزود: همه تجهیزات نصب شده در این تونل از کار انداخته شد، و به زودی تونل تخریب می‌شود.
خبرنگار العالم تأکید کرد: نیروهای ارتش سوریه با موفقیت این تونل و مقر راهبردی را که تونل از زیر آن می‌گذشت، تخریب کردند. 
این مقر به عنوان خط مقدم عناصر جبهه النصره در درگیری با نیروهای ارتش سوریه به شمار می آمد. البته هنوز آمار دقیقی از شمال تروریستهای کشته شده در این عملیات در دست نیست؛ ولی آنگونه که به نظر می آید، در این عملیات خسارتهای سنگینی به جبهه النصره وارد شده است.
پس از منفجر کردن تونل، عناصر مسلحی که در ساختمانهای نزدیک آن مخفی شده بودند، پا به فرار گذاشتند. نیروهای ارتش سوریه نیز آنان را تعقیب کرده و هدف قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها