درخواست وزارت امور خارجه فلسطین از صهیونیست‌ها

درخواست وزارت امور خارجه فلسطین از صهیونیست‌ها
پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 - 09:39

وزارت امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین، از رژیم اسرائیل خواست تا برای اثبات حسن نیت خود در مذاکرات، کشور فلسطینی در مرزهای سال 1967 میلادی را به رسمیت بشناسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان از همه کشورهای کمیته چهارچانبه صلح خاورمیانه و در صدر آنها آمریکا خواست تا "پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین" را اولویت خود قرار دهند.

در بیانیه وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان آمده است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از این امر غافل است که کلید واقعی و جدی موفقیت مذاکرات، اعتراف کابینه اسرائیل به اشغالگری در سرزمین فلسطین از سال 1967 میلادی و تصمیم برای پایان دادن به آن خواهد بود و و به رسمیت شناختن کشور فلسطینی است؛ چرا که تشکیلات خودگردان باید درباره آینده سیاسی و اقتصادی و امنیتی خود تضمین های زیادی دریافت کند.

این بیانیه، رژیم اسرائیل را مسئول وخامت اوضاع سیاسی و امنیتی ناشی از تشدید عمدی شهرک سازی و یهودی سازی قدس، تلاش برای تقسیم مسجد مبارک الاقصی، عملیات ترور و استفاده از خشونت مسلحانه علیه مقاومت مردمی مسالمت آمیز در سرزمین فلسطین و نظایر آن دانسته است.

وزارت امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان همچنین رژیم اسرائیل را مسئول اصلی بن بست حاصل در مذاکرات کنونی سازش زیر نظر آمریکا دانست و افزود: شرط های نتانیاهو در مذاکرات، یک سری سازوکار برای تحکیم پایه های اشغالگری و مواضع از پیش تعیین شده است که نتیجه مذاکرات را به طور یکجانبه تعیین می کند؛ به گونه ای که انگار نتانیاهو با خود و ائتلاف کابینه اش مذاکره می کند و مسئله فلسطین بخشی از اوضاع داخلی اسرائیل است و او سپس جهان و تشکیلات خودگردان را از نتایج حاصل شده آگاه می کند و از این راه در تلاش برای پنهان کردن مسئله لزوم پایان اشغالگری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها