پیشروی سریع ارتش سوریه به سوی مرکز یبرود + ویدیو

پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 - 12:26

ارتش سوریه پیشروی سریع به سمت شهر یبرود در ریف دمشق را ادامه می دهد. در تازه‌ترین مرحله از این پیشروی، ارتش کشتزارهای ریما مشرف بر این شهر حاصل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع نظامی سوریه از کشته شدن دهها فرد مسلح و فرار شمار دیگری از شهر یبرود خبر دادند.

به گفته این منابع، ارتش سوریه تجمع های افراد مسلح در مناطق مجاور روستای فریطه در نزدیک مرز سوریه با لبنان را هدف قرار داد و یگان های مهندسی در حال خنثی سازی مین هایی هستند که افراد مسلح در محدوده 20 کیلومتر مربع در کشتزارهای ریما کار گذاشته اند.

کارشناسان گفتند: کنترل ارتش بر همه مناطق اطراف شهر یبرود این اجازه را می دهد که پیشرفت بیشتری به سمت شهر و ورود به مرحله دوم عملیات نظامی داشته باشد که هدف از آن به کنترل درآوردن کامل شهر یبرود است.

سلیم حربا پژوهشگر راهبردی و نظامی سوری به شبکه خبری العالم گفت: ارتش اکنون بر دوازه کلیدی شهر از سمت شرق، شمال شرق و جنوب شرق کنترل یافته و در کشتزارهای ریما دستاورد بدست آورده است و به مناطق مشرف بسیار نزدیک به شهر یبرود رسیده و تقریبا حلقه محاصره این شهر را کامل کرده است.

به گفته حربا، ارتش با کنترل بر کشتزارهای ریما در نزدیک شهر یبرود و همه تپه های راهبردی مشرف بر این شهر، برتری میدانی را کسب کرده است به گونه ای می تواند جاده ها، گذرگاهها، راههای امداد رسانی و پشتیبانی را برای تکمیل تسلط کامل بر شهر یبرود در کنترل خود داشته باشد.

درهمین حال، ارتش سوریه مواضع افراد مسلح در سه ناحیه الملیحه، عربین و زملکا در منطقه غوطه شرقی را هدف قرار داد و درگیری های شدیدی نیز بین دوطرف در محله جوبر در نزدیک دمشق روی داد که در آن دهها فرد مسلح کشته شدند.

FF-13-22:49

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها