دلیل غیبت قطر و عربستان درکنفرانس مبارزه با تروریسم

دلیل غیبت قطر و عربستان درکنفرانس مبارزه با تروریسم
پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 - 15:59

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تاکید کرد، شرکت نکردن قطر و عربستان در کنفرانس مبارزه با تروریسم به دلیل متهم بودن آنها به حمایت از تروریسم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سامی العسکری" نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: دولت عراق دهها مدرک و سند برای اثبات حمایت قطر و عربستان از تروریسم در دست دارد، و این مدارک به غیر از فتواهای تکفیری و جمع آوری پول برای گروه های تروریستی است که به صورت علنی صورت گرفته، و دولت عربستان به راحتی چشم بر آن می بست.
وی خاطرنشان کرد: خودداری این دو کشور از حضور در کنفرانس مبارزه با تروریسم عجیب نبود، زیرا این کنفرانس برای محکوم کردن ضمنی نقش این دو کشور در حمایت از تروریسم برگزار شد و آنها از حضور در آن شرم داشتند.
العسکری افزود: ما امیدوار بودیم عربستان در این کنفرانس شرکت می کرد به خصوص که گام های خوبی با تحریم گروه های تروریستی برداشته است.
عضو کمیسیون سیاست خارجی پارلمان عراق با اشاره به اعتراض امارات به اظهارات نوری مالکی در باره عربستان خاطرنشان کرد، که این اعتراض احتمالا تحت فشار عربستان سعودی ابراز شده است.
العسکری اظهار داشت: امارات به خوبی می داند که عربستان طی سال های گذشته حامی تروریست ها درعراق بوده است.
العسکری اقدام امارات متحده عربی در احضار سفیر عراق و اعتراض به مواضع نوری مالکی در خصوص انتقاد از حمایت عربستان از تروریسم را امری تاسف بار خواند به خصوص که این کشور به همراه بحرین به نمایندگی از عربستان صبحت کردند.
محمود الحسن نماینده دیگری از ائتلاف قانون در پارلمان عراق نیز تاکید کرد کنفرانس مبارزه با تروریسم گام مهمی در خصوص کمک به عراق برای مبارزه با این پدیده شوم در منطقه است و حضور نیافتن عربستان و قطر در کنفرانس دلیل آشکار حمایت این دو کشور از تروریسم است.
کنفرانس مبارزه با تروریسم صبح دیروز، چهارشنبه (21 اسفند ماه) با حضور نوری مالکی در بغداد اغاز به کار کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها