بحرین، رکورددار بازداشت زنان و کودکان شد

بحرین، رکورددار بازداشت زنان و کودکان شد
پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 - 20:30

رژیم آل خلیفه، در بازداشت زنان و کودکان بحرینی رکورد دار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نضال السلمان" عضو مرکز حقوق بشر بحرین فاش کرد که بحرین، از سال 2011 تاکنون با توجه به پراکندگی جمعیتی از نظر بازداشت زنان و کودکان، در رتبه نخست قرار دارد.

این فعال حقوقی با اشاره به زندانی شدن زنان و کودکان در بحرین تاکید کرد: تاکنون شمار زیادی از زنان بحرینی به دلایل سیاسی از کار برکنار شدند، و از آن مهم تر 14 زن بحرینی بر اثر استنشاق گازهای سمی - که عناصر رژیم ضدمعترضان به کار می گیرند – جان خود را از دست دادند.

نضال السلمان در همایش سازمان "بحرینی های دموکراسی خواه و حقوق بشرطلب در بحرین" از رژیم آل خلیفه خواست حقوق بشر را محترم بشمارد و جنایکاران وابسته به این رژیم را مجازات کند.

سایت شبکه "اللؤلؤه" بحرین به نقل از این فعال حقوقی نوشت: رژیم آل خلیفه نه تنها توصیه های مدافعان حقوق بشر در بحرین را اجرا نکرده است، بلکه آن ها را هم به زندان انداخته است.

سازمان های بین المللی از جمله کمیساریای عالی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل و کمیته های داخلی بحرینی، نظیر کمیته مستقل حقیقت یاب بسیونی که به دستور پادشاه این کشور تشکیل شده بود، در گزارش های متعددی که از نقض حقوق بشر در بحرین داشته اند، توصیه هایی برای احقاق حقوق پایمال شده مردم این کشور تدوین کرده اند، اما رژیم آل خلیفه تاکنون به هیچ یک از این توصیه ها عمل نکرده است.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها