تظاهرات درترکیه ضد دولت اردوغان

تظاهرات درترکیه ضد دولت اردوغان
پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 - 22:51

هزاران تن از مردم ترکیه با تظاهرات در خیابان های استانبول، با خانواده نوجوانی که بر اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت، اعلام همبستگی کردند. این نوجوان در اعتراضات تابستان گذشته در ترکیه به شدت زخمی شده بود.

خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه از استانبول گزارش داد، تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی در اعتراض به فساد نهادهای دولتی، سیاست های دولت رجب طیب اردوغان را سرکوبگرانه خواندند.

این تظاهرات که استانبول و چندین شهر ترکیه را فراگرفته است، در اعتراض به مرگ نوجوانی برگزار می شود که در پانزده سالگی بر اثر زخمی که سال گذشته در اعتراضات ضددولتی برداشته بود، در بیمارستان درگذشت.

هزاران تن از مردم ترکیه، در بخش دیگری از شهر استانبول، به تسلیت خانواده این نوجوان رفتند.

یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار شبکه العالم گفت: دیگر بیش از این ساکت نخواهیم نشست. سیاست دولت، روز به روز به سمت سلطه جویی ِ هرچه بیشتر پیش می رود. این نوجوان چه گناهی داشت که باید تاوان سیاست سرکوبگری اردوغان را با جان خود بدهد.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان اظهار داشت: دولت ترکیه، همواره با مردم با خشونت رفتار کرده است به همین سبب، ما از پای نخواهیم نشست تا وقتی که این دولت برود.

شهروند معترض دیگری به خبرنگار العالم گفت: اردوغان، همین امروز باید سقوط کند و ما از هر راهی برای سرنگون کردن او بهره خواهیم برد.

13-10:50
26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها