چرا حمله به محموله شیمیایی سوریه مسکوت ماند ؟!

چرا حمله به محموله شیمیایی سوریه مسکوت ماند ؟!
جمعه 23 اسفند 1392 - 09:42

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، درباره سکوت غرب در قبال حمله به محموله شیمایی سوریه در بندر لاذقیه، اظهار تأسف کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار جعفری" گفت: متأسفانه شاهد سکوت رسانه‌های غربی و بسیاری از اعضای شورای امنیت درباره این حادثه بودیم، و هیچ واکنشی از سوی این شورا یا دبیرخانه سازمان ملل متحد درباره این حادثه مطرح نشد.
جعفری خاطرنشان کرد: این درحالی است که در صورت هدف قرار گرفتن محموله شیمیایی در بندر لاذقیه، فاجعه‌ ای در این منطقه روی می‌داد.
وی ادامه داد: صرف نظر از "زیگرید کاگ" هماهنگ کننده هیأت مشترک سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح شیمیایی در سوریه که در حال انجام کامل وظایف خود می باشد؛ بقیه کسانی که در حال تعامل با این موضوع حساس هستند پایبندی اخلاقی ندارند؛ و این افراد باید اعلام می کردند که باندهای تروریستی و مسلح به کاروان سلاح شیمیایی حمله کرده‌اند.
* انتخابات مسأله‌ای داخلی است
بشار جعفری در خصوص مرتبط کردن مسأله انتخابات ریاست جمهوری سوریه با گفتگوهای ژنو تأکید کرد: انتخابات در هر کشور کاملا، مسأله‌ای داخلی است و هیچ طرفی در دنیا حق ندارد درباره آن اظهار نظر کند، چه این انتخابات در سوریه باشد یا آمریکا یا فرانسه و یا انگلیس.
وی افزود: مجلس از دیروز در حال بررسی قانون انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی، شهرداری است و نه فقط انتخابات ریاست جمهوری که طبق قانون در ژوئیه آینده برگزار می‌شود.
* دولتهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند
بشار جعفری اظهار داشت: باید دولتهایی را که در حق مردم سوریه مرتکب اشتباه شده‌اند و هزاران نفر از سوری‌ها را به کشتن داده اند، بازخواست شوند. تروریستهایی که مردم سوریه را به قتل رسانده‌اند با حمایت کشورهایی آموزش دیده‌اند که اکنون برخی از آنها عضو شورای امنیت و بعضی هم متأسفانه عضو دائمی این شورا هستند.

پربیننده ترین خبرها