داعش به مقبره "جد" اردوغان نزدیک می‌شود

داعش به مقبره
جمعه 23 اسفند 1392 - 12:30

عناصر گروه تروریستی "داعش" در حال نزدیک شدن به قبر یکی از بارزترین نمادهای امپراتوری عثمانی در سوریه هستند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، قبر "سلطان سلیمان بن قلتمش" در منطقه "قرقوزاق" نزدیک شهر "رقه" قرار دارد، از مهمترین نمادهای امپراتوری عثمانی است که "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه و وزیر خارجه او "احمد داود اوغلو" بارها از آن دیدن کرده اند.
سایت شبکه لبنانی "المنار" نوشت: فعالان هشدار دادند که قبر سلطان سلیمان هم با سرنوشت ده ها زیارتگاهی مواجه خواهد شد که عناصر داعش قبلا آنها را پس از نبش قبر منفجر کرده‌اند.
به گفته فعالان هزاران نفر از نیروهای گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" برای نخستین بار به منطقه پل "قرقوزان" و اطراف آن رسیده‌اند.
بدین ترتیب عناصر داعش اکنون به قبر "قلتمش" جد مؤسس امپراتوری عثمانی رسیده اند که نزدیک پل قرقوزان قرار دارد. این فرد بسیار مورد احترام دولت "عدالت و توسعه" ترکیه است.
حدود 20 تن از عناصر نیروهای امنیتی ترکیه از این قبر و زیارتگاه اطراف آن که مساحتی بیش از 8 هزار متر مربع دارد، نگهبانی می کنند.
طی هفته‌های گذشته پلیس ترکیه به دلیل بسته شدن گذرگاه مرزی "کوبانی" نتوانسته است شیفت کاری نیروهای حفاظت این مقبره را تغییر دهد.
عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه و اردوغان همواره هنگام سفر به سوریه به این زیارتگاه می رفتند و با افتخار به مسئولان سوری می گفتند که به زیارت قبر "جد" خودشان می روند.

از آغاز بحران و جنگ در سوریه، ترکیه به عنوان یکی از مهمترین حامیان گروه های مسلح و تروریستی در سوریه بوده است. این کشور علاوه بر ایجاد پایگاه هایی برای آموزش و تجهیز تروریستها در مناطق مرزی خود با سوریه، همواره انتقال تروریستها به داخل سوریه و ارسال سلاح و مهمات برای آنان را تسهیل کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها