پیام کنفرانس بغداد: منابع تروریسم را بخشکانید!

پیام کنفرانس بغداد: منابع تروریسم را بخشکانید!
جمعه 23 اسفند 1392 - 22:17

العالم - نخستین "کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم" در بغداد، روز جمعه با تاکید بر ضرورت خشکاندن منابع تروریسم و افزایش همکاری منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با این پدیدۀ شوم، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از بغداد، موضوع دومین جلسه کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در بغداد، "پژوهش های علمی و روانشناختی تروریسم و شیوه های مبارزه با آن" بود. مهم ترین توصیه ای که در این جلسات مطرح شد، خشکاندن منابع تروریسم و افزایش همکاری بین المللی برای مبارزه با این پدیده بود. همچنین مقرر شد که در دبیرخانه ای برای این کنفرانس، در عراق تاسیس شود.

"صفا الشیخ" عضو کمیته برگزاری کنفرانس گفت: با توجه به بایسته های مرحله کنونی و تاکید عراق بر ضرورت جلب همکاری های منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با تروریسم از طریق محکوم کردن این پدیده بین المللی، این کنفرانس تشکیل شد تا راه های همکاری و هماهنگی منطقه ای و بین المللی برای خشکاندن منابع تروریسم را چارچوب بندی و نهادینه کند.

الشیخ، همچنین همکاری بین المللی در زمینه تبادل اطلاعات و تجربه ها و پذیرش درخواست تحویل جنایتکاران، اعم از محکومان و متهمان پرونده های تروریستی را خواستار شد.

"قاسم عطا" رئیس واحد عملیات در سازمان اطلاعات عراق نیز خاطر نشان کرد: عراق، همکاری عملی و وواقعی کشورها در زمینه تروریسم و خشکاندن منابع آن را خواستار شد و علاوه بر آن، خواهان مبارزه با پولشویی و مقابله با شرکت هایی شد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به حمایت مالی از تروریسم می پردازند.

نخستین کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم در بغداد، دستاوردی امنیتی و سیاسی برای عراق به شمار می رود، زیرا حاصل آن، پافشاری بر ضرورت همکاری در خصوص تبادل اطلاعات میان کشورهای شرکت کننده در کنفرانس و همچنین تحویل افراد تحت پیگرد و نیز گسترش فرهنگ حقوق بشر بود.

در این کنفرانس، 50 کشور حضور یافتند و تنها دعوت شدگان غایبِ آن عربستانی سعودی و قطر بودند. کارشناسان بر این باورند که علت غیبت این دو کشور، عدم تمایل آن ها برای مبارزه با تروریسم است، از آن گذشته، عراق، پیش از این، بارها از دست داشتن این دو کشور در عملیات تروریستی در اراضی عراقی پرده برداشته بود.

عراقی ها امیدوارند که اجرای توصیه های این کنفرانس در سریع ترین وقت ممکن، به کشتار گسترده مردم بی گناه در این کشور پایان دهد و زمینه برقراری امنیت و ثبات در این سرزمین را فراهم کند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها