بیانیه وزارتی لبنان با تاکید بر حق مقاومت تصویب شد

بیانیه وزارتی لبنان با تاکید بر حق مقاومت تصویب شد
شنبه 24 اسفند 1392 - 07:59

بیانیه وزارتی دولت لبنان با تاکید برحق مقاومت شهروندان این کشور در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، پاسخ به تجاوزهای این رژیم و بازپس گیری سرزمین های اشغالی تصویب شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هیات وزیران لبنان شامگاه دیروز به ریاست "میشل سلیمان" رییس جمهوری و حضور "تمام سلام" نخست وزیر و وزیران دولت وی در کاخ ریاست جمهوری "بعبدا" بیانیه وزارتی را به تصویب رساند.
در بیانیه وزارتی دولت تمام سلام آمده است: دولت لبنان وظیفه دارد و باید برای آزادسازی کشتزارهای شبعا ، بلندی های کفرشوبا و بخش لبنانی شهرک الغجر با همه وسایل مشروع تلاش کند و بر حق مقاومت شهروندان لبنانی در مقابله با اشغالگری رژیم اسراییل ، پاسخ به تجاوزهای آن و بازپس گیری سرزمین های اشغالی تاکید می شود.

جلسه شامگاه جمعه دومین جلسه هیات وزیران لبنان برای بررسی بیانیه وزارتی دولت تمام سلام بود که کمیته وزارتی در 10 جلسه نتوانسته بود آن را تصویب کند.
گفته می شود که طرح پیشنهادی  "نبیه بری" رییس مجلس نمایندگان در جلسه شب گذشته هیات وزیران مطرح و بعداز تعدیل صورت گرفته، در خصوص آن توافق شد.

ناظران معتقدند که لبنان با تصویب بیانیه وزارتی دولت تمام سلام در آخرین روزهای مهلت قانونی، از افتادن در بحران جدید سیاسی نجات یافت.
بیانیه وزارتی درحالی تصویب شد که کمیته وزارتی تدوین آن بعد از 10 جلسه فشرده و24 روز پر از کش و قوس های سیاسی، نتوانسته بود به توافق برسد.
جلسه دهم کمیته تدوین بیانیه وزارتی عصر سه شنبه گذشته در کاخ نخست وزیری لبنان برگزار شد اما اعضای آن به توافق دست نیافتند و تنها مقرر شد که پرونده این بیانیه درهیات وزیران بررسی شود.

معادله "ارتش ، ملت و مقاومت" یکی از بندهای اصلی بیانیه های وزارتی دولت های دوران ریاست جمهوری میشل سلیمان بود که گروه طرفدار غرب" 14 مارس" در این دوره خواستار حذف این بند بود اما گروه طرفدار مقاومت " 8 مارس" بر ضرورت درج مقاومت دربیانیه دولت تمام سلام تاکید داشت که سرانجام توافق شد که تصمیم گیری در این خصوص به هیات وزیران محول شد.

باتصویب بیانیه وزارتی دولت لبنان به نظر می رسد که مجلس نمایندگان این کشور  برای بررسی رای اعتماد به دولت تمام سلام بزودی تشکیل شود.

مهم ترین برنامه های این دولت برقراری امنیت و فراهم کردن زمینه انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها