روزنامه اماراتی: قطر از تروریسم در سوریه و عراق حمایت می‌کند

روزنامه اماراتی: قطر از تروریسم در سوریه و عراق حمایت می‌کند
شنبه 24 اسفند 1392 - 14:43

یک روزنامه اماراتی از اقدام قطر درحمایت از گروه‌های تروریستی درعراق و سوریه به ویژه گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) پرده برداشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه موسوم به "خلیج" درگزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: قطر به سیاست نادیده گرفتن همه اصول و مقررات بین المللی ادامه می دهد، و امروزه از موضوع اخوان المسلمین بهره برداری می کند؛ زیرا بر این باور است که این موضوع به نفع قطر است و این گروه هر وقت که قطر بخواهد موضع خود رادر قبال این کشورها تغییر خواهد داد.
دراین گزارش آمده است که نوارهای صوتی موجود از سخنان معمر قذافی (دیکتاتور معدوم لیبی) با نخست وزیر و وزیر امور خارجه سابق قطر که اخیراً فاش شده و طی آن درباره عربستان سعودی و مسئولان سعودی به شیوه‌ای که نباید سخن گفته شده است، سهم عمده ای در متشنج کردن روابط عربستان و قطر داشته است.
به نوشته این روزنامه قطری، قطر سالانه حدود چهار میلیارد دلار برای سیاست خارجه خود هزینه می‌کند که این میزان تقریباً برابر بودجه سالانه کشوری مانند لبنان است و همه این ها، به ضرر توسعه قطر است.
بر اساس این گزارش، قطعاً آنکه از سیاست های اشتباه قطر متضرر می شود، همسایگان آن هستند؛ اما متضرر اصلی، ملت قطر است زیرا دولت این امیر نشین، اولویت‌های خود فقط در جهت خدمت به اهداف تنگ نظرانه خود قرار داده است.
دراین گزارش آمده است که علل فراخوانی سفیران امارات، عربستان و بحرین از دوحه، اقدام قطر در پناه دادن و اعطای تابعیت به مخالفانی از کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز پناه دادن به اعضای اخوان المسلمین و حمایت از آنان و نیز حمایت مالی از حوثی ها بوده است.
در ادامه این مطلب آمده است: قطر همچنین از گروه‌های تروریستی درعراق و سوریه مانند داعش و جبهه النصره حمایت می‌کند.
نوری مالکی نخست وزیر عراق، هشتم ماه جاری، عربستان سعودی و قطر را به اعلام جنگ علیه عراق متهم کرد، و این کشورها را مسئول بحران امنیتی در کشورش دانست. مالکی گفت که عربستان و قطر از سرکردگان تروریستی و القاعده حمایت سیاسی و رسانه ای می کنند.
عربستان سعودی، امارات و بحرین پنجم ماه مارس، سفیران خود را از قطر فراخواندند و علت این اقدام را پایبند نبودن دوحه به توافق ریاض اعلام کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها