جدیدترین خبرها از عملیات ارتش سوریه در یبرود

جدیدترین خبرها از عملیات ارتش سوریه در یبرود
شنبه 24 اسفند 1392 - 14:58

خبرنگار شبکه العالم از پیشرفت قابل ملاحظه‌ ارتش سوریه در عملیات پاکسازی شهر "یبرود" خبر داد.

"حسام زیدان" روز شنبه تأکید کرد: ارتش سوریه توانسته است پیشرفت قابل ملاحظه‌‌ای را در محور شمالی، شمال شرقی و شرق یبرود محقق کند؛ به صورتیکه اکنون ورودی شرقی شهر یبرود تحت کنترل نیروهای ارتش قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش سوریه همچنین توانستند از چند محور جنوبی و غربی شهر نیز پیشروی کنند و مقرهای عناصر مسلح را هدف قرار دهند. که در جریان آن "ابوعزام الکویتی" معاون سرکرده گروه موسوم به "جبهه النصره" در منطقه "قلمون" به هلاکت رسید، و چندین نقطه راهبردی از جمله تپه های اطراف شهرک به تصرف ارتش در آمد.
خبرنگار العالم افزود: ارتش با تصرف چندین منطقه و تپه راهبردی و مشرف بر شهر یبرود، بیش از 90 درصد از راههای ارتباطی این شهر و دیگر مناطق "قلمون" در اطراف آن از جمله فلیطه، رنکوس و عسال الورد را تحت کنترل خود در آورده است.
بر اساس این گزارش، با سیطره ارتش بر جاده فلیطه به یبرود که به منطقه عرسال در لبنان - مقر استراتژیک گروههای مسلح - منتهی می شود؛ امکان انتقال سلاح و امداد رسانی به تروریست های محاصره شده از بین رفت.
خبرنگار العالم تاکید کرد: ارتش سوریه با حمله به ورودی شرقی شهرک یبرود آن را به یک منطقه کاملا نظامی تبدیل کرد، به صورتیکه تروریست ها در این منطقه به شدت محاصره شده و امکان هیچگونه تحرک و جابجایی و دریافت کمک های لجستیکی یا انتقال مجروحان را ندارند.
حسام زیدان همچنین خاطرنشان کرد در پی عملیات اخیر ارتش، گروههای تروریستی به شدت روحیه خود را باخته اند و اختلافات میان گروهک موسوم به "احرار القلمون" و "جبهه النصره" که تلاش می کردند به سوی "رنکوس" و "عسال الورد" عقب نشینی کنند شدت یافته است.
وی افزود: صفوف تروریست ها با فرو ریختن اولین سنگرهایشان به سرعت از هم گسیخته می شود، در عملیات آزاد سازی شهر "قصیر" نیز اتفاق مشابهی روی داد، لذا ارتش با هدف قرار دادن استحکامات اولیه تروریست ها در حومه یبرود و منطقه صنعتی و ورودی شرقی به زودی خواهد توانست آن را به صورت کامل از وجود تروریستها پاکسازی کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها