درخواست عراق از آمریکا برای تسلیح هرچه سریعتر ارتش

درخواست عراق از آمریکا برای تسلیح هرچه سریعتر ارتش
شنبه 24 اسفند 1392 - 15:16

معاون رییس جمهور عراق از آمریکا خواست در چارچوب توافقنامه راهبردی و اعلام حمایت از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم، روند ارسال اسلحه به این کشور و تجهیز ارتش عراق را تسریع کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خضیر الخزاعی" در بیانیه ای که بعد از دیدار با "بریت ماکورک" معاون وزیر خارجه امریکا از سوی دفترش منتشر شد، اعلام کرد: عراق و کل منطقه با نوعی تروریسم مواجه است که همه ارکان زندگی ملت ها را هدف گرفته و از این رو وعده هایی که در اولین کنفرانس بین المللی بغداد در مبارزه با تروریسم داده شد باید به گام های عملی برای سهیم شدن در مبارزه با تروریسم و از بین بردن آن تبدیل شود.
کنفرانس بین المللی بغداد برای مبارزه با تروریسم که روز پنجشنبه به کار خود پایان داد در بیانیه پایانی خود بر موضوعاتی از قبیل، در نظر گرفتن یک روز جهانی برای گرامیداشت یاد قربانیان تروریسم و ضرورت عملی شدن توافقنامه های منطقه ای و بین المللی مرتبط با مبارزه با تروریسم و نیز تجدید نظر در قوانین ملی مربوط به تروریسم تاکید کرد.
الخزاعی از امریکا خواست با عمل به مفاد توافقنامه راهبردی که بین دو کشور عراق و امریکا امضا شده است، در تجهیز عراق به سلاح پیشرفته تعلل نکند؛ تا ارتش بتواند با شکست دادن گروه های تروریستی از جمله داعش، از شهروندان بیگناه در برابر حملات آنها حمایت کند.
این بیانیه تاکید می کند الخزاعی و ماکورک ضمن بررسی تحولات عراق و مشکلات سیاسی این کشور از جمله روند برقراری تعادل در روابط دولت مرکزی با منطقه کردستان این کشور، انتخابات پارلمانی آینده و فرایند دموکراسی در عراق؛ به توافق هایی برای همکاری به منظور برقراری ثبات سیاسی در عراق دست یافتند.

توافقنامه همکاری راهبردی در زمینه های اقتصادی ، دیپلماتیک و امنیتی در نوامبر سال 2008 بین نوری مالکی نخست وزیر عراق و جرج بوش، رییس جمهور سابق آمریکا به امضا رسید .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها