پاکسازی یبرود، تروریست‌ها و حامیان آنان را آشفته کرد+فیلم

شنبه 24 اسفند 1392 - 20:57

دمشق، (العالم)- كارشناس سياسي سوري موقعيت شهر "يبرود" را راهبردی توصیف کرد و گفت: با توجه به فرار هزاران نفر از تروریست‌ها و تسلیم شمار زیادی از آنها، گروه‌های مسلح دچار آشفتگی و تنش درونی شده‌اند.

"غسان محمد" در گفت و گو با شبکه خبری العالم، با اشاره به عملیات برق آسای ارتش سوریه برای پاکسازی شهر یبرود و متواری و تسلیم شدن هزاران فرد مسلح، خاطرنشان کرد که به دنبال این عملیات، گروه های تروریستی دچار هرج و مرج شده و یکدیگر را به عنوان عامل این شکست سنگین متهم می کنند.

وی گفت: ارتش سوریه در این عملیات غافلگیر کننده که تماس های گروه های مسلح از طریق بی سیم را کنترل می کرد، متوجه شد که گروه های مسلح درگیر در یبرود دست به دامن سایر گروه های خارج از این شهر شده و از آنها می خواستند که چاره ای بیندیشند و برای منصرف کردن ارتش از ادامه عملیات، جبهه جدیدی را در دیگر مناطق بگشایند.

محمد افزود: قرار داشتن یبرود در موازات مرز لبنان و متصل بودن آن با منطقه اشغالی جولان، شهر قنیطره و دیگر مناطقی که گروه های مسلح در آن مستقر هستند، این منطقه از سوریه را در موقعیتی راهبردی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای ویژه سوریه، برای پاکسازی منطقه، دام هایی بر سر راه تروریست هایی که در صدد فرار به سوی رنکوس و عرسان هستند، قرار داده اند.

این کارشناس سوری به اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص پاکسازی مناطق مهم به دست ارتش سوریه اشاره کرد و گفت: پیش از وی باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نیز در سخنانی اعتراف کرد که بشار اسد و ارتش سوریه، ابتکار عمل را در دست گرفته اند.

وی تاکید کرد که این اعتراف ها باید زمینه ساز بازگشت به مذاکرات با رویکردی متفاوت از مذاکرات گذشته باشد زیرا آمریکا، اروپا، عربستان و قطر به این باور رسیده اند که راهکار نظامی در سوریه هرگز به نفع گروه های مسلح نخواهد بود و با توجه به پاکسازی یبرود، دیگر نمی توان به موفقیت گروه های مسلح امیدوار بود.

غسان محمد تاکید کرد که پیروزی ارتش در یبرود و تحولات میدانی جدید، بسیاری از قواعد بازی را تغییر خواهد داد و کسانی که به انتظار تحقق دستاوردهای نظامی گروه های مسلح نشسته بودند، برای برگزاری بدون پیش شرط نشست ژنو3 تلاش خواهند کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها