گسترش موج اعتراضات به تجلیل از صدام در بحرین

گسترش موج اعتراضات به تجلیل از صدام در بحرین
شنبه 24 اسفند 1392 - 23:01

شبکه اجتماعی توییتر،روزگذشته شاهد موج اعتراضات شهروندان بحرینی، کویتی و سایر کشورهای عربی به مراسم تجلیل از صدام حسین، دیکتاتور معدوم عراق در دانشگاه بحرین بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دانشگاه بحرین روز پنجشنبه (22 اسفندماه) با برگزاری مراسمی با حضور "ابراهیم محمد جناحی" رییس این دانشگاه و چند مسوول دیگر، با پخش تصاویری از " صدام" در میان تشویق حضار بعثی، به تجلیل از دیکتاتور معدوم عراق پرداخت.

برگزاری چنین جشنی تمایل رژیم بحرین به بعثی های عراق را - که آل خلیفه تاکنون آن را انکار می کرد- افشا کرده است.

در همیتن حال "خالد بن احمد" وزیر خارجه بحرین به دنبال رسوایی به بار آمده، در صفحه شخصی خود با تبرّی جستن از صدام، بزرگداشت وی را محکوم کرد و در عین حال با اتخاذ مواضع دوگانه، واکنش های مردم در محکوم کردن اقدام زشت دانشگاه بحرین را بیانگر "گرایش های فرقه ای" آنان دانست!

وزیر خارجه بحرین در تلاشی ناکام برای بازگرداندن آبروی برباد رفته دانشگاه بحرین، در صدد باز نشر وقایع دانشگاه بحرین برآمد تا اقدام این دانشگاه در تجلیل از صدام را شامل همه رؤسای جمهور عراق بداند، اما یکی از کاربران در پاسخ به وزیر نوشت: پس چرا زیر عکس صدام در مراسم تجلیل در دانشگاه، عبارت "شهید قهرمان" نوشته شده است؟

یکی دیگر از کاربران در پاسخ آورده است: آیا ورود اراذل و او باش به دانشگاه در سه سال پیش نیز فعالیت دانشجویی محض و بدون دخالت حکومت بوده است؟!

گفتنی است، دانشگاه بحرین بارها به تبعیت از سیاست های رژیم آل خیلفه مبادرت کرده و اخراج دانشجویان و اساتید مخالف حکومت در دهه نود بهترین شاهد بر جنایت رژیم در بخش آموزش با انگیزه های سیاسی محض است.

بسیاری از دانشجویان در آغاز انقلاب فوریه 2011 اخراج شدند و این مساله بیانگر این است که سیاست دانشگاه بحرین در زمان رییس قبلی و در دوره رییس جدید که با حکم پادشاهی منصوب شده، تغییری نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها