شهر راهبردی "یبرود" در سوریه پاکسازی شد

شهر راهبردی
يکشنبه 25 اسفند 1392 - 09:40

خبرنگار شبکه العالم از پاکسازی کامل شهر مهم و راهبردی یبرود خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه شهر مهم یبرود را کاملا تحت کنترل خود در آوردند.

خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش سوریه پس از تحت کنترل در آوردن شهر یبرود، اکنون درحال خنثی کردن مین ها و بمبها و کشف تونلها هستند.

عملیات گسترده نیروهای ارتش سوریه برای پیشروی به سوی شهر یبرود و پاکسازی آن  23 بهمن آغاز شد، و نیروهای ارتش این کشور پس از تحت کنترل در آوردن شهرها و مناطق و ارتفاعات اطراف این شهر مهم و راهبردی، سرانجام امروز توانستند این شهر را کاملا از وجود تروریستها پاکسازی کنند.

با توجه به اهمیت راهبردی بسیار بالای این شهر، تروریستها با استقرار تجهیزات و نیروهای فروان در آن، به شدت تلاش می کردند تا مانع از ورود نیروهای ارتش سوریه به این شهر شوند.

"یبرود" شهری تاریخی و قدیمی است که در 80 کیلومتری شمال "دمشق" در منطقه مرتفع "قلمون" و در دل سلسله کوه‌های این منطقه راهبردی قرار دارد. کوه‌های قلمون هم مرز با لبنان است.
این شهر که بخشی از استان "ریف دمشق" به شمار می‌آید، در 80 کیلومتری جنوب شهر "حمص" واقع شده است.
علاوه بر شهر یبرود، در منطقه راهبردی و مرتفع قلمون شهرهای بسیار مهم و معروفی مانند "صيدنايا"، "عين منين"، "معلولا"، "رنكوس"، "تلفيتا"، "بخعة"، "جبعدين"، "حلبون"، "النبک"، "القطيفه"، "الرحيبة"، "قارة"، "دير عطية"، "رآس المعره"، "السحل"، و"عسال الوردو" قرار دارند.
چند شهر و روستا نیز در مجاورت و اطراف شهر یبرود قرار دارند که عبارتند از: رأس العين، راس المعره، عسال الورد، الجبه، بخعا و الصرخه. "مزارع ریما" نیز حد فاصل یبرود با شهر نبک است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها