نحوه حمایت آل خلیفه از تخریب مساجد بحرین

نحوه حمایت آل خلیفه  از تخریب مساجد بحرین
يکشنبه 25 اسفند 1392 - 17:53

العالم - مسئول بخش آزادی‌های دینی "دیدبان حقوق بشر بحرین" گفت: رژیم آل خلیفه با بازخواست عوامل و مسئولان تخریب کنندگان مساجد این کشور مخالفت می کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت "مرآه البحرین"، شیخ "میثم سلمان" در نشست عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، با اشاره به شکست رژیم آل خلیفه درخصوص تضمین آزادی های دینی مردم بحرین، از ادامه بازداشت های غیرقانونی، استفاده بی رویه از زور، شکنجه زندانیان و بدرفتاری با آنان برای گرفتن اعتراف که در گزارشه ای حقوقی سال 2013 به آن تاکید شده، انتقاد کرد.      
مسئول بخش آزادی‌های دینی "دیدبان حقوق بشر بحرین" گفت: بسیاری از بازداشت شدگان از سوی ماموران رژیم آل خلیفه حتی از ادای فریضه نماز نیز منع می شوند و به خاطر طایفه، دین و اعتقادات مذهبی به آنان توهین می شود.
به گفته سلمان، گزارش های موجود حاکی از استفاده بی رویه از گاز اشک آور از سوی ماموران رژیم آل خلیفه در برخی از مناطق و محدودسازی تردد افراد در مناطق مختلف بحرین و استفاده از الفاظ توهین آمیز نسبت به یک طایفه در مراکز پلیس و پست های بازرسی است. 
وی یادآور شد: دولت منامه درباره بازسازی 38 مسجد که به طور غیرقانونی در سال 2011 از سوی عوامل رژیم بحرین تخریب و منهدم شد وقت کشی می کند در حالی که این اقدام با موافقت رژیم آل خلیفه انجام شد ولی تاکنون عاملانش بازخواست نشده اند.  
این فعال سیاسی بحرینی افزود: رژیم آل خلیفه از یک سو برای بازسازی مساجد منهدم شده از خود تمایل نشان می دهد اما از سوی دیگر دست داشتنش در این جنایت را که ثابت شده، تکذیب می کند.  
سلمان در خاتمه، انحلال شورای اسلامی علمای بحرین به عنوان عالیترین هیات دینی پیروان اهل بیت (ع) این کشور را به هدف انتقام طایفه ای و محدودسازی فعالیت های فرهنگی و دینی دانست. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها