آخرین خبرها از همه پرسی در شبه جزیره کریمه

آخرین خبرها از همه پرسی در شبه جزیره کریمه
يکشنبه 25 اسفند 1392 - 21:23

العالم - کمیته برگزاری همه پرسی در کریمه اعلام کرد که میزان مشارکت مردم این شبه جزیره تا ساعت 5 بعد از ظهر به وقت محلی به 70 درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رای گیری درباره سرنوشت شبه جزیره کریمه درباره انضمام مجدد آن به روسیه صبح امروز (16 مارس) آغاز شد.   
سایت شبه تلویزیونی "روسیاالیوم" تأکید کرد، این رای گیری تا ساعت 8 بعد از ظهر به وقت محلی ادامه یافته و پس از آن نتایج اولیه اعلام خواهد شد.
گزارش های موجود حاکیست که شرکت مردم شبه جزیره کریمه در این همه پرسی بسیار گسترده بوده است. 
پیش از این "میخائیل مالشف" رییس کمیته انتخابات کریمه ظهر امروز میزان مشارکت را 44 ممیز 27 دهم درصد اعلام کرده بود. 

حمله به سایت رأی گیری
از سوی دیگر وزیر اطلاع رسانی و ارتباطات جمهوری خودمختار کریمه اعلام کرد، سایت رأی گیری در اینترنت؛ از داخل آمریکا هدف حمله الکترونیکی قرار گرفته است.
وی در مصاحبه با شبکه روسی "ان تی وی" گفت که "آی پی" مهاجمان مربوط به آژانس امنیت ملی آمریکا است.
شبکه "روسیا الیوم" نیز اعلام کرد که سایت رأی گیری در کریمه امروز برای چند ساعت تعطیل شد ولی دوباره کار خود را از سرگرفت.

همه پرسی شبه جزیره کریمه موجب اختلاف روسیه با آمریکا و اتحادیه اروپا شده به حدی که کشورهای غربی آماده اجرای تحریم های گسترده علیه روسیه در صورت جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه هستند.

با این حال روسیه با اشاره به این که به اراده و خواست اهالی کریمه احترام می گذارد، تاکید کرده که همه پرسی این شبه جزیره با قوانین بین المللی کاملا مطابقت دارد.

روسیه دیروز پیش نویس طرح غرب در شورای امنیت برای محکوم کردن همه پرسی در "کریمه" را وتو کرد.
چین هم از رأی دادن به این طرح امتناع کرد.
با توجه به بی نتیجه بودن نشست روز جمعه روسیه و آمریکا در لندن در خصوص بحران اوکراین، وتوی این پیش نویس موضوعی قابل پیش بینی بود.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها