کریمه رسما خواستار الحاق به روسیه شد

کریمه رسما خواستار الحاق به روسیه شد
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 13:42

شورای عالی شبه جزیره کریمه از پارلمان روسیه خواست این شبه جزیره را از نظر اداری در چارچوب دولت فدرال روسیه بپذیرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه شورای عالی شبه جزیره کریمه که صبح امروز منتشر شد، آمده است: "جمهوری کریمه از روسیه می خواهد که این شبه جزیره را به عنوان یک منطقه اداری جدید با حفظ ماهیت قانونی آن به عنوان یک جمهوری، بپذیرد".
بر اساس نتایج نهایی همه پرسی در شبه جزیره کریمه، 96 و شش دهم درصد از شرکت کنندگان در این همه پرسی خواستار الحاق این شبه جزیره به روسیه شدند.
"میخائیل مالیشف" رئیس کمیسیون نظارتی پارلمان کریمه بر همه پرسی با اشاره به موفقیت آمیز بودن همه پرسی، اظهار داشت که نسبت مشارکت به 82 درصد رسید و کمیسیون پارلمانی ناظر بر این همه پرسی هیچگونه شکایتی را دریافت نکرده است.
از سوی دیگر کمیته هماهنگی شهر "سواستوپول"، میزان حضور رأی دهندگان در همه پرسی را 89 و پنج دهم درصد اعلام کرد. شبکه "روسیا الیوم" به نقل از منابع رسمی تأکید کرد که شمار بسیاری از "تاتارهای" شبه جزیره کریمه در همه پرسی شرکت کردند.
* نظر رئیس کمیته ناظران بین الملل
"ماتیوش بیسکورسکی" رئیس لهستانی کمیته ناظران بین المللی در مصاحبه با خبرگزاری روسی "ایتار تاس" اعلام کرد که همه پرسی در شبه جزیره کریمه با همه قوانین بین المللی و اصول دموکراتیک همخوانی دارد.
وی گفت: رویدادهایی را که در کریمه دیدم، با همه پرسی هایی که در کشورهای دموکراتیک اروپایی برگزار می شود، تفاوتی ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها