تحریم‌ها مانع فعالیت پارلمان عراق نشد

تحریم‌ها مانع فعالیت پارلمان عراق نشد
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 23:20

مجلس عراق، امروز دوشنبه، تنشی بیش از یک ماهه را پشت سر گذاشت و جلسه ویژه بررسی اولیۀ لایحۀ بوجه سال 2014 کل کشور را با وجود تحریم آن از سوی نمایندگان احزاب کردی و ائتلاف متحدون، برگزار کرد.

"عباس البیاتی" نماینده ائتلاف دولت قانون، روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: برگزاری جلسه بررسی اولیه لایحه بودجه با حضور 164 نماینده، به مثابه پیامی برای کردهاست با این مضمون که آن ها باید در زمینه بودجه، با جریان ائتلاف ملی هماهنگ باشند. نمایندگان ائتلاف متحدون نیز باید بدانند که اقدام آن ها در تحریم جلسات پارلمان، کاری بیهوده است و آن ها چاره ای جز این ندارند که در جلسه بعدی به سایر نمایندگان ملحق شوند.
"مهدی حاجی" نماینده ئتلاف کردستان در این خصوص به شبکه العالم گفت: برخی اشتباهات، و همچنین مساله تحمیل اراده بر منطقه کردستان، مطرح است. ما همواره طرفدار گفت وگو هستیم به همین سبب از دولت مرکزی می خواهیم لایحه بودجه کنونی را پس بگیرد و بعد از اصلاح، به مجلس ارجاع دهد.
برخی نمایندگان مجلس عراق بر این باورند که کُردها راهی جز گفت وگو و تفاهم با دولت ندارند و تحریم مجلس و اظهارات تهدید آمیز مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان، علیه دولت مرکزی، تنها به عمیق تر شدن اختلافات منجر می شود.
بسیاری بر این باورند که فشار کُردها بر بغداد، نه تنها هیچ سودی برای آنها ندارد بلکه ممکن است در صورت برداشته شدن پوشش سیاسی دولت مرکزی از کردستان عراق، اربیل، متحمل بیشترین خسارت ها شود.

17-15:08

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها