نخستین واکنش رسمی عربستان به قطع روابط با قطر

نخستین واکنش رسمی عربستان به قطع روابط با قطر
سه شنبه 27 اسفند 1392 - 12:15

وزیر خارجه عربستان در نخستین واکنش رسمی این کشور به فراخوانی سفرا از قطر، تأکید کرد که بحران سیاسی عربستان، امارات و بحرین با قطر تا زمانیکه این کشور سیاستهای خود را تغییر ندهد، حل نخواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سعود الفیصل" گفت: اگر سیاستهای قطر که موجب بروز این بحران شده است اصلاح شود، گشایشی صورت خواهد گرفت.
روزنامه "الحیات" چاپ لندن به نقل از سعود الفیصل خاطرنشان کرد که شورای همکاری خلیج فارس با این کار نشان داد که همکاری بین اعضا بسیار اهمیت دارد.
سعود الفیصل با اشاره به خشم کشورهای عضو شورای همکاری از سیاست قطر، وجود هرگونه میانجی گری برای حل بحران این سه کشور با قطر را بعید دانست و گفت: هیچگونه میانجی گری از سوی آمریکا برای حل این بحران وجود ندارد.
عربستان، امارات و بحرین پنجم مارس گذشته سفرای خود را از دوحه فرا خواندند. البته قطر اعلام کرد که تصمیم مشابهی برای فراخوانی سفرایش از این سه کشور اتخاذ نخواهد کرد.
این سه کشور اخیرا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که فراخوانی سفرا از قطر برای حمایت از امنیت و ثبات کشورهایشان بوده است؛ و قطر به توافقهای انجام شده پایبند نبوده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها