"بستن گذرگاه رفح، جنایت علیه بشریت است"

سه شنبه 27 اسفند 1392 - 21:20

سخنگوی حماس ضمن محکوم کردن اقدام دولت مصر در مسدود کردن مجدد گذرگاه رفح، تشدید محدودیت‌ها در مرز فلسطین را "جنایت جنگی علیه بشریت" نامید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "فوزی برهوم" سخنگوی حماس امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پافشاری مقام های مصر بر بستن گذرگاه رفح وتشدید محاصره غزه، جنایت علیه بشریت ومردم فلسطین به شمار می رود.

سخنگوی حماس تاکید کرد، مقامات دولت مصر همچنان بر مسدود شدن گذرگاه مرزی رفح و ادامه محاصره نوار غزه تاکید می کنند. این اقدام بر مبنای همه معیارها و استانداردهای بین المللی جنایت ضد بشریت و جنایت ضد مردم فلسطین است.

بر اساس این گزارش وی ضمن محکوم کردن ادامه محاصره و مسدود شدن گذرگاه رفح و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ضد نوار غزه تاکید کرد، ما از همه طرف ها می خواهیم تا مسئولیت تبعات منفی اقدامات خود ضد نوار غزه را بر عهده بگیرند. ارتش مصر پیش از این اعلام کرد که بیش از 1370 تونل را در نوار غزه تخریب کرده است.

از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر در جولای سال گذشته روابط قاهره و حماس تیره و تار شده است. تونل های حفر شده زیر شهر رفح منبع اصلی تامین مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز مردم نوار غزه بوده است، ولی مصر حماس را متهم می کند که از این تونل ها برای تامین اسلحه و پول استفاده می کرده است.

غزه از سال 2006 میلادی تاکنون با محاصره رژیم صهیونیستی روبرو شده است و 1/7 میلیون نفر جمعیت این منطقه با مشکلات و چالش های زیادی روبرو هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها