ابهام در سرنوشت شیخ تکفیری لبنانی در یبرود + عکس

ابهام در سرنوشت شیخ تکفیری لبنانی در یبرود + عکس
سه شنبه 27 اسفند 1392 - 22:20

العالم - به دنبال انتشار اخباری مبنی بر دستگیری "احمد الاسیر" شیخ تکفیری و افراطی لبنانی پس از کنترل ارتش سوریه و نیروهای حزب الله بر شهر یبرود، اخیرا تصویری از یک جسد منتشر شده که گفته می شود به این شیخ تکفیری تعلق دارد و وی کشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تنها چند ساعت پس از کنترل ارتش سوریه و نیروهای حزب الله بر شهر استراتژیک یبرود در منطقه قلمون در نزدیکی مرزهای لبنان، اخباری مبنی بر دستگیری شیخ احمد الاسیر که دستگاه قضایی لبنان وی را به اعدام محکوم کرده است، توسط یک تیم امنیتی حزب الله در یبرود منتشر گردید.

به نوشته پایگاه خبری ایلاف، برخی منابع اعلام کردند که نیروهای حزب الله در یبرود، در سکوت خبری "یک شخصیت لبنانی دارای اهمیت برای دستگاه قضایی آن کشور" را دستگیر کرده اند که اعلام خبر دستگیری وی به منزله یک بمب خبری خواهد بود..

اطلاعات مذکور به سرعت در پایگاههای اجتماعی منتشر گردید و کاربران از آن به شدت استقبال کردند. اما این اطلاعات تاکنون از سوی منابع رسمی تأیید نشده است. این در حالی است که تحلیل های فراوانی مبنی بر تحویل الاسیر از سوی حزب الله به ارتش لبنان منتشر شده و گفته می شود در روزهای آینده ارتش لبنان این خبر را اعلام خواهد کرد.

در حالی که بسیاری از شهروندان لبنانی در انتظار اعلام خبر مسرت بخش مذکور بودند، تصویری از یک جسد منتشر شد که گفته می شود به احمد الاسیر تعلق دارد. واکنش های کاربران پایگاههای اجتماعی به این عکس متفاوت بود، به طوری که شماری از کاربران از کشته شدن الاسیر با توجه به جنایاتی که علیه ارتش لبنان مرتکب شده بود ابراز خشنودی کرده بودند اما عده ای نیز با رد این خبر آرزو کرده اند که وی، زنده دستگیر و حکم اعدام درباره وی صادر شود.

 دستگاه قضایی لبنان، 28 فوریه سالجاری میلادی شیخ تکفیری "احمد الاسیر" و 56 نفر از اعضای گروهک مسلح وی را به اتهام حمله به نیروهای ارتش لبنان و به قتل رساندن 18 نفر از آنها و همچنین اقدام به استفاده از سلاح و مواد منفجره علیه ارتش این کشور در حوادث عبرا در صیدا در ژوئن 2013 به اعدام محکوم کرد. احمد الاسیر از آن زمان تاکنون از نظرها پنهان شده و گفته می شود که در یبرود و به همراه گروهک تروریستی النصره در حال فعالیت علیه دولت سوریه است.

در 23 ژوئن سال گذشته میلادی در جریان درگیری چند ساعته عناصر گروهک الاسیر با نیروهای ارتش لبنان، 18 نیروی این ارتش و 11 عنصر مسلح الاسیر کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها