تصاویر اختصاصی العالم از نبرد "جوبر" در سوریه

چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 11:08

العالم – نیروهای ارتش سوریه با پیشروی سریع در شهر "رأس المعره" در استان ریف دمشق، ده ها تن از از عناصر گروه تروریستی "جبهه النصره" را به دام انداختند. نیروهای ارتش همچنین تونلهای شهر "جوبر" در اطراف دمشق را که برای نقل و انتقال تروریستها استفاده می شد، منهدم کردند.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش سوریه را در این عملیات همراهی کرده است، روز چهارشنبه  گزارش داد؛ نیروهای ارتش سوریه در شهر "جوبر" در اطراف دمشق تونلی 100 متری را کشف کردند که به دوربین مدار بسته و برق مجهز شده بود.
عناصر مسلح از این تونل برای نقل و انتقال نیرو و سلاح و مهمات استفاده می‌کردند.
یکی از فرماندهان عملیاتی به خبرنگار شبکه العالم گفت: با پیگیری های ارتش سوریه، تونلی کشف شد که از این محل حدود 15 تا 20 متر فاصله دارد. این تونل حدود 100 تا 120 متر طول دارد که از کنار چندین ساختمان می‌گذشت. 
نیروهای ارتش این تونلها و مقر فرماندهی گروه تروریستی "جبهه النصره" را به همراه کسانی که در آن مخفی شده بودند، منفجر کردند. 
چند روز قبل نیز عملیات مشابهی در همین منطقه انجام شد، که این امر بیانگر تلاشهای پیگیر ارتش سوریه برای رصد تحرکات تروریستها در این شهر است.
ارتش سوریه پس از عملیات منحصر به فرد خود در آزادسازی شهر یبرود طی کمتر از 48 ساعت، تصمیم گرفته است که استان ریف دمشق را کاملا از وجود تروریستها پاکسازی کند.
دارین فضل تأکید کرد، نیروهای ارتش با گسترش عملیات در چند محور در شهر رأس المعره، از غرب شهر آزاد شده "یبرود" در حال پیشروی به سوی شهر "رأس العین" هستند.
ارتش سوریه همچنین شماری از تروریستهایی را که از شهر یبرود گریخته‌اند و در حال فرار به سوی شهرهای "فلیطه" و "رنکوس" هستند، هدف قرار داد.

پربیننده ترین خبرها