دلیل نگرانی مسلمانان پاکستان از سفر پادشاه بحرین

دلیل نگرانی مسلمانان پاکستان از سفر پادشاه بحرین
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 11:40

شورای اتحادیه مسلمانان پاکستان از سفر پادشاه بحرین به این کشور و قراردادهای امنیتی دو جانبه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این شورا در بیانیه ای با ابراز نگرانی و نارضایتی از سفر پادشاه بحرین به پاکستان از مسئولان این کشور خواست همکاری های امنیتی با بحرین را متوقف کنند.
این درحالی است که سخنگوی وزارت خارجه پاکستان پیش از این تأکید کرده بود که به کارگیری نظامیان پاکستانی در مناطق بحرانی مانند بحرین سیاست رسمی دولت پاکستان نیست و پاکستانی هایی که به عنوان نیروی امنیتی بحرینی فعالیت می کنند، مزدورانی هستند که بدون درخواست دولت اسلام آباد به آنجا رفته اند.
شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه روز سه شنبه در صدر هیأتی سیاسی و اقتصادی با هدف مذاکره درباره مسائل دوجانبه و گسترش همکاری های امنیتی و اقتصادی وارد اسلام آباد شد.
در این سفر که اولین سفر رسمی پادشاه این کشور طی چهار دهه اخیر به شمار می رود، شش توافقنامه برای تقویت همکاری دو جانبه در عرصه های مختلف امضا شد.
توافقنامه های همکاری پیش از آغاز مذاکرات رسمی بین پادشاه بحرین با نواز شریف نخست وزیر پاکستان امضا شد. بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان، محور مذاکرات دو طرف مبتنی بر روابط امنیتی و اقتصادی بود.
در جریان این دیدارها "راشد بن عبدالله آل خلیفه" وزیر کشور بحرین و "نزار علی خان" همتای پاکستانی او، به منظور توسعه و تقویت همکاری های امنیتی و مبارزه با تروریسم، یادداشت تفاهم امضا کردند.

 

پربیننده ترین خبرها