محرومیت قطر از میزبانی جام جهانی قوت گرفت

محرومیت قطر از میزبانی جام جهانی قوت گرفت
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 12:36

روزنامه دیلی تلگراف از درخواست برای لغو حق میزبانی قطر در جام جهانی 2022 میلادی به علت رشوه این کشور به مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال "فیفا" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه دیلی تلگراف امروز (چهارشنبه) درگزارشی فاش کرد: یکی از مسئولان سابق فدراسیون جهانی فوتبال و خانواده اش از یک شرکت قطری رشوه گرفته اند که مالک این شرکت "محمد بن همام" عضو سابق کمیته اجرایی فیفا می باشد.

در این گزارش تاکید شد: "جک وارنر" معاون رئیس سابق فیفا، پس از اعلام پیروزی قطر در کسب میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی، از شرکت قطری "کیمکو" مبلغ یک میلیون و دویست هزار دلار دریافت کرده است.

دیلی تلگراف امروز نوشت: درپی افشای رشوه قطر به مسئولان فیفا برای پیروزی در کسب میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی، درخواست هایی برای لغو حق میزبانی قطر مطرح شده است.

درهمین راستا، شماری از نمایندگان بارز پارلمان انگلیس فدراسیون جهانی فوتبال درخواست کرده اند که این موضوع و لغو حق میزبانی قطر را بررسی کنند.

به نوشته دیلی تلگراف، "جان ویتنگدال" رئیس کمیسیون ورزش و فرهنگ و رسانه در پارلمان انگلیس گفت: این پرداخت ها، دلیل دیگری است که سلامت روند انتخاب قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 میلادی را با شک و تردید روبرو می کند.

این روزنامه همچنین به یک سری گزارش درباره آغاز تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) درخصوص ارتباط وارنر با دستیابی قطر به حق میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 میلادی اشاره کرده است.
وارنر در پی متهم شدن به دریافت رشوه - در راستای تلاش بن همام برای کنار زدن "سب بلاتر" از ریاست فیفا- از همه پست های مرتبط با فوتبال استعفا کرده است.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها