نظامیان اوکراینی مقر نیروی دریایی کریمه را ترک کردند

نظامیان اوکراینی مقر نیروی دریایی کریمه را ترک کردند
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 16:44

در پی اشغال مقر نیروی دریایی اوکراین در شهر سواستوپل به دست صدها فعال طرفدار روسیه و نمایندگان نیروهای روسیه، سربازان اوکراینی روز چهارشنبه این ساختمان را ترک کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، صدها فعال طرفدار روسیه امروز به مقر نیروی دریایی اوکراین در شبه جزیره کریمه حمله کردند و پرچم روسیه را به جای پرچم اوکراین برافراشتند.

در این شرایط، ایگور تنیوخ وزیر دفاع موقت اوکراین و ویتالی یارما معاون نخست وزیر اوکراین امروز به منظور جلوگیری از بالا گرفتن مناقشه در این شبه جزیره جدایی طلب، از سفر به کریمه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سواستوپل، سرگئی آکسیونوف نخست وزیر شبه جزیره کریمه بلافاصله از مسکو اعلام کرد از ورود این مقامات به کریمه جلوگیری می شود.

به گفته سرگئی بوگدانوف، سخنگوی نیروی دریایی اوکراین در سواستوپل،‌ گروهی از فعالان طرفدار روسیه -که گمان می رود نیروهای لباس شخصی روسیه باشند- صبح امروز به مقر نیروی دریایی اوکراین در این شهر حمله کردند.

وی افزود: «آنها حدود 200 نفر بودند و چون سلاح نداشتند، از جانب ما هم تیراندازی صورت نگرفت. افسران نیز در داخل ساختمان سنگر گرفتند.»

ساعتی بعد خبرنگاران خبرگزاری فرانسه اعلام کردند سربازان اوکراینی را دیده اند که ساختمان را ترک کردند.

دولت کی یف به نظامیان خود دستور داده است تا در کریمه بمانند.

به گفته پلیس سواستوپل،‌ روز گذشته در عملیات مشابهی دو تن (یک نظامی و یک عضو "دفاع از خود" حامی روسیه) کشته و دو سرباز نیز زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها